Resultaten

  • Ontwikkeld voor gebruik van RON98 brandstof.
  • Aanpassing stationair toerental.
  • Aanpassing gaspedaalreactie in D-stand.
  • Aanpassing uitlaatgastemperatuur strategie (begrenzing)
  • Aanpassing thermostaat regeling
  • Type injectiesysteem: Bosch MED17.3.3.
  • Type EPROM: Flash EEPROM.

Kwaliteit

Squadra Tuning is een gerenommeerd en gerespecteerd chiptuningsbedrijf gespecialiseerd in het softwarematig tunen van auto’s uit de FCA groep. Door deze specialisatie zijn wij uitstekend op de hoogte van alle technische aspecten. Wij ontwikkelen de motormanagement software vanuit onze technische kennis, jaren lange ervaring en zijn realistisch over wat wel en niet mogelijk is qua koppel- en vermogenswinsten. Wij onderscheiden ons door kennis, kwaliteit en no-nonsense instelling. Ook onze persoonlijke aandacht voor de klant wordt zeer gewaardeerd.


Prijs en aanvraag

  • Squadra chiptuning
    € 590 ,-

Neem contact op

Ervaringen

Peter N.

Na inmiddels enkele duizenden km,s te hebben gereden in mijn 4C spider, kan ik volmondig beamen, dat de beloftes van Squadra Tuning de volle waarheid zijn.

Werkelijk FANTASTISCH wat de tuning heeft verbeterd t.o.v. de originele afstelling !!

Dit zijn de voordelen op een rijtje:
Duidelijk verschil in DNA standen t.o.v. origineel.
In elk toeren gebied volop Power aanwezig.
Absoluut GÉÉN zenuwachtig gedrag van de motor tijdens schakelen/gasgeven.
Beduidend lager brandstof verbruik.
Met deze tuning heb je echt het gevoel een SUPERCAR onder je kont te hebben !!

TIP: zelf doe ik bij de brandstof, Liqui-Moly Octane-plus, werkt fantastisch.

Heb afgelopen weekend in Sauerland een tourtrip gemaakt, en op de snelweg erheen ben ik verschillende malen snelle bolides gepasseerd zoals Porsche 911 of boxter, Mercedes AMG, Audi R8, en zelfs een Lamborghini die het leuk vond even een battle aan te gaan ;), Nou ik kan een ding zeggen, de 4C staat zijn mannetje !! Werkelijk FANTASTISCH wat deze auto kan. Ook in de heuvels is het een genot om te sturen, zowel in de auto-stand als handmatig schakelen.

SQUADRA tuning, bedankt voor deze tuning, een Alfa Romeo 4C is al een droomauto, maar MET de tuning een SUPER-car !!!!

Anoniem

Op weg naar huis vond ik het een en het ander ietwat tegenvallen in eerste instantie, maar toen zag ik dat ik de DNA switch nog op ‘ normal’ had staan en dat dat dus logisch was.

Eenmaal in de D stand werd ik erg blij: het gaspedaal is veel preciezer en geeft meer de kans om met vermogen te ‘ sturen’ , wat mij betreft een must als het gaat om dit soort van lichte autos met een relatief korte wielbasis.

Het tweede dat me opviel was het feit dat de auto ook boven de 5000 toeren gewoon nog wat doet. In de oorspronkelijke motor settings is de motor - zo lijkt het - wat astmatisch bij deze toerentallen en dat is nu helemaal weg. het gevolg is dat het karakter gewoon veel meer ‘ lineair’ is en minder gebaseerd lijkt te zijn op het koppel van een turbomotor. Dit past erg goed bij de auto en maakt ook de schakelpunten een stuk duidelijker.

We hebben gesproken tijdens de tuning over dat er veel met hogere vermogens gemarket wordt en dat niet altijd die beloften ingelost worden en zelfs als de belofte wordt ingelost je je goed moet afvragen wat de mechanische beperkingen zijn en ook wat de beperking van de auto als zodanig gaat zijn. Met de Squadra tuning vind ik de auto precies in balans als het gaat om vermogen, gewicht en de geboden mogelijkheden. Kortom, ik ben blij en dank je wel!

Birger

Inmiddels terug en de 4C heeft nu al zo’n 4500 kilometer gereden sinds de tuning.

Ik was inderdaad goed thuisgekomen, het was wel druk op de baan waardoor eens doorduwen er amper inzat. Op zaterdag de wagen nog gepoest en de zondagochtend dan vertrokken naar Toscane.

De tuning is perfect, het verschil in vermogen is sterk voelbaar. Het is zelfs zo dat op de snelweg in 6de aan 2500 toeren het haast niet nodig is terug te schakelen als ik wil versnellen, het koppel is zo sterk dat hij bijzonder vlot op snelheid komt. Topsnelheid heb ik (in die 4500km…) nog niet kunnen testen, ofwel was het te druk op de baan ofwel was de baan niet ideaal. En ook de vriendin vond het rond de 230 al meer dan snel genoeg ;-)

Wat ik ook erg goed vind is het verschil in vermogen nu tussen de DNA standen. Op de terugweg door Zwitserland heeft het een bepaald moment zeer fel geregend, bij de combinatie van een glad wegdek en bochtige brugdekken met ribbels in het wegdek was de allweather stand aangenaam rustig. En als ik hem dan later terug in dynamic voel ik terug hoe enorm snel de 4C wel is. Verder is de gaspedaal reactie in iedere stand prima zo.

Wat je vertelde over de TCT automaat op bergpassen, echt hele stijgen bergen zijn er niet in Toscane maar ik heb toch behoorlijk wat korte haarspeldbochtjes bergop gehad. En dan is de TCT inderdaad echt een droom, eigenlijk lukte het altijd in 2de, waarschijnlijk omdat de 4C zo licht is en onderin de toeren al bijzonder sterk is. Maar bij terugschakelen naar 1ste gaat dit gewoon zonder problemen en soepel.

Over het verbruik kan ik ook zeggen dat ik merk dat hij zuiniger is, het is uiteraard geen officiele test maar op de heenweg heb ik door heel Zwitserland rustig moeten rijden en dan zat ik op 6,5 liter. Iets wat me nog nooit gelukt was, ik kon plots meer dan 600km doen met 1 tank. Bij constant snel rijden denk ik dat het verbruik wel ongeveer het zelfde zal zijn.