Resultaten

  • Ontwikkeld voor gebruik van RON98 brandstof.
  • Aanpassing stationair toerental.
  • Aanpassing gaspedaalreactie in D-stand.
  • Aanpassing uitlaatgastemperatuur strategie (begrenzing)
  • Aanpassing thermostaat regeling
  • Type injectiesysteem: Bosch MED17.3.3.
  • Type EPROM: Flash EEPROM.

Kwaliteit

Squadra Tuning is een gerenommeerd en gerespecteerd chiptuningsbedrijf gespecialiseerd in het softwarematig tunen van auto’s uit de FCA groep. Door deze specialisatie zijn wij uitstekend op de hoogte van alle technische aspecten. Wij ontwikkelen de motormanagement software vanuit onze technische kennis, jaren lange ervaring en zijn realistisch over wat wel en niet mogelijk is qua koppel- en vermogenswinsten. Wij onderscheiden ons door kennis, kwaliteit en no-nonsense instelling. Ook onze persoonlijke aandacht voor de klant wordt zeer gewaardeerd.


Prijs en aanvraag

  • Squadra Chiptuning
    € 590 ,-

Neem contact op

Ervaringen

Ron Zeelen

Na de aankoop van onze Giulietta werd ons door veel mensen gevraagd wat we van de auto vonden. Mijn vrouw (tevens hoofdbestuurster) was er direct helemaal weg van. Ikzelf was wat gematigd positief. Stiekem had ik gehoopt dat ik het 'GTA' gevoel terug zou krijgen met deze auto. Tot op heden heb ik er nog steeds spijt van dat we onze 147GTA 3 jaar geleden hebben verkocht. Door de experts werd me op het hart gedrukt dat je deze auto's niet met elkaar kunt vergelijken. Zoals de GTA worden ze niet meer gemaakt. Dat gevoel zul je moeten laten varen....

Na de Squadra kuur hebben we onze Giulietta stevig aan de tand gevoeld. Conclusie: in de N-stand rijdt de auto eindelijk zoals hij naar mijn mening hoort te rijden. Pakt beter op en lijkt sneller terug te schakelen al het gas helemaal in wordt getrapt om bijvoorbeeld in te halen. Wat mij ook opvalt is dat bij het achteruit wegrijden tegen een helling (onze oprit) kan er beter worden gedoseerd met gas geven. De koppeling wacht niet meer op een hoog toerental om er dan in een keer vol in te slaan. En dan de D-stand. Hier kan ik maar één ding op zeggen: helemaal mental! Mijn GTA gevoel is weer terug. Echt geweldig! Je moet weer gaan doseren met het gas en opletten wat je doet. Sneller reageren en beter anticiperen, in plaats van het gaspedaal vloeren en balen dat het vermogen wordt afgeknepen in de bochten en zo de snelheid eruit haalt.

Mijn vrouw vindt het heerlijk om op de autoweg alles wat er op haar bumper hangt eruit te trekken. En dan de gezichten te zien van de mannen die van de kaart zijn omdat een vrouw in een Alfa hun het licht uit de ogen rijdt.

Wij zijn helemaal enthousiast en (eigenlijk al jaren) overtuigd van de kennis en kunde van Squadra. Deze kuur was het geld dan ook weer dubbel en dik waard.

Erik de Groot

Begin 2015 heb ik mezelf verwend met een nieuwe Bella. De oude QV werd na 4 jaar trouwe dienst ingeruild voor een Giulietta QV Launch Edition. Alles erop en eraan met de nieuwe 240 PK motor en TCT-versnellingsbak uit de 4C. Een erg fijne combinatie, maar........toch even bij Stephan navraag gedaan of er nog meer te halen was.

Na veel testdagen, vermogensmetingen op de rollenbank, zoeken en aanpassen door Stephan, testen op de openbare weg, enz. mogen de uiteindelijke resultaten er zijn: 24 PK en 35 nm extra. (Note van Squadra Tuning: Deze auto hebben wij als testauto gebruikt. Een vermogensmeting is geens tandaard onderdeel van onze tuning.)

Mooie cijfers op papier, maar hoe worden die vertaald op de weg? Er is een duidelijk verschil met de standaardconfiguratie. Bij het wegrijden en tot 2500 tpm is er niet zoveel verschil te merken, daarna wordt het verschil in trekkracht en acceleratie steeds groter. Vooral vanaf 3000 - 3500 tpm als de turbo vol aan het werk is is er een groot verschil. Dan blijft ze doorsleuren tot aan de licht verhoogde toerenbegrenzer. Het meest indrukwekkend vind ikzelf de supersnelle tussenacceleraties. Ik ben een paar dagen naar Luxemburg en Duitsland geweest en heb alles daar even flink uitgeprobeerd. Fantastisch! De dikke BMW\'s en Audi\'s zijn bij de tussenaccelaraties op de Autobahn gewoon bij te houden en op top zelfs voorbij te rijden. De verbaasde gezichten van de bestuurders zijn onbetaalbaar.

Ik ben wederom een gelukkig en tevreden Alfarijder mede dankzij Stephan.

Aanvulling 1:
Ben net terug van een paar dagen Luxemburg en heb haar daar (en onderweg) aardig aan de tand kunnen voelen. Er is zeker een duidelijk verschil met standaard. Onder de 2500 - 3000 tpm is er al een verschil in trekkracht en acceleratie, maar vanaf 3000 - 3500 tpm als de turbo er vol inknalt is het gewoon een groot verschil. Dan blijft ze doorsleuren totaan de begrenzer. Ook de tussenacceleraties op b.v de snelweg zijn er zeker op vooruit gegaan. Prima prestaties. Ben zeer zeker tevreden. Je hebt het wederom goed voor elkaar gekregen Stephan!