Resultaten

  • Meer informatie over campertuning
  • Motortemperatuur afhankelijke koppel- en vermogensregeling
  • Aangepaste gaspedaalreactie
  • Type injectiesysteem: Magnetti Marelli 9DF Euro 6
  • Koppelbeperking in 1e en 2e versnelling
  • Start/stop uitschakeling (actief op aanvraag)

Kwaliteit

Squadra Tuning is een gerenommeerd en gerespecteerd chiptuningsbedrijf gespecialiseerd in het softwarematig tunen van auto’s uit de FCA groep. Door deze specialisatie zijn wij uitstekend op de hoogte van alle technische aspecten. Wij ontwikkelen de motormanagement software vanuit onze technische kennis, jaren lange ervaring en zijn realistisch over wat wel en niet mogelijk is qua koppel- en vermogenswinsten. Wij onderscheiden ons door kennis, kwaliteit en no-nonsense instelling. Ook onze persoonlijke aandacht voor de klant wordt zeer gewaardeerd.


Prijs en aanvraag

  • Medio tuning
    € 490 ,-
  • Massimo tuning
    € 590 ,-

Neem contact op

Ervaringen

Hans Grooteboer

Na de fantastische ervaringen met de Squadra tuning van de Fiat 500c van mijn vrouw was het nu tijd om onze camper te laten tunen. Uiteraard weer bij een echte tuner: Squadra!

Stephan heeft de tijd genomen om de optimale software te ontwikkelen voor onze Ducato met 9-traps automaat en de standaard 140 pk. Het was het wachten waard! Het door ons gekozen Massimo pakket zorgt voor een prachtig koppel van 430 Nm (standaard 350) bij slechts 2000 toeren. Vanaf de eerste meters van de proefrit is duidelijk dat de rijeigenschappen er goed op vooruit zijn gegaan. De sterk verbeterde gasrespons zorgt ervoor dat we zijdezacht vertrekken en direct het gevoel ervaren met een grote personenauto op pad te zijn ipv een kleine vrachtwagen. Wat een verschil!

Op weg naar de snelweg wordt mijn enthousiasme alleen maar groter. Na iedere rotonde pakt de motor perfect op, ook bij lage toeren. Het invoegen op de snelweg verloopt zoals ik dat met mijn personenauto gewend ben. Aan het eind van de invoegstrook is mijn snelheid moeiteloos gelijk aan het overige verkeer en is soepel invoegen een eitje. Als we een rond de 100 km/u rijdende vrachtauto willen inhalen valt weer de perfecte gasrespons op. De 9-traps ZF bak schakelt zijdezacht en soepel versnellen we naar de linkerbaan. Inmiddels zijn we dik in de illegale snelheden aangekomen en zoeken we de rechterbaan weer op.

We lopen even door de 3 rijmodi heen. ‘Eco’ voor wie terug wil naar 140 pk maar wel met die lekkere gasrespons. ‘Normaal’ voor 185 pk en ‘Power’ voor snellere schakelovergangen. Die laatste stand gaat ons zeker in de bergen van pas komen of gewoon lekker als je een sportieve bui hebt.

Inmiddels zijn we een aantal weekenden op pad geweest en ben ik nog steeds even enthousiast als op dag 1. Zijn er dan echt geen nadelen te benoemen? Toch wel! Het valt mij op dat mijn vrouw nu steeds wil rijden. Dat doet ze perfect maar zorgt er wel voor dat ik moet genieten vanaf de bijrijdersstoel.