Chiptuning "Abarth 500 Euro 6 (2014 >) 160 pk"
De Abarth 500‘s zijn de donderstenen van de 500 familie. De sportieve divisie van de FCA groep presteert het iedere keer weer om nog brutalere uitvoeringen uit te brengen. Wat begon met de relatief brave 135 pk uitvoering groeide met de fabrieks getunde Esse esse versies tot 160 pk uit. Vervolgens kwamen diverse 180 pk sterke Competizione versies uit tot zelfs 190 pk voor de 2-zits uitvoering “Bi-Posto”. De truc zit ‘m iedere keer in de toepassing van andere (grotere) turbo’s en wel of geen extra fabrieksmatige tuning.
De 160 pk versie is feitelijk een fabrieks getunede 135/140 pk versie. Voor ons een beetje jammer omdat ze daarmee het grootste deel van de marge hebben op gebruikt. Zo blijft er voor after market tuners niet zo heel veel meer over. Althans als je als tuner weet hoe de vork in de steel zit. Weet je dat niet dan worden de meest fantastische onrealistische vermogenswinsten beloofd.
De winst bij de 160 pk versie is kleiner. Zo’n 25 Nm rond 3000 toeren en een kleine 5 tot 7 pk op hogere toeren. De gaspedaalreactie in de Sport-stand wordt een haartje scherper gezet. Het stationair toerental wat hoger. De toerenbegrenzer laten we voor wat ie is.
Grappig detail is dat men bij de 160 pk versies de versnelling afhankelijk koppelbegrenzing in de 5e versnelling iets te veel heeft geknepen. Daardoor is in standaard vorm het koppel in de 5e versnelling iets lager (zo’n 10 Nm bij 3000 toeren) dan in de andere 4 versnellingen. Het koppel is afgetopt op 245 Nm. Dat betekent dus dat na tuning het koppel in de 5e versnelling zo’n 10 Nm hoger is rond 3000 toeren. Beetje slordig van de Abarth software ingenieurs …. maar een leuk cadeautje voor ons
Resultaten
- Toerenbegrenzer ongewijzigd op 6500.
- Aanpassing stationair toerental.
- Aanpassing in koppel- en vermogensafgifte normale en Sport-stand
- Aanpassing gaspedaalreactie in Sport-stand.
- Ontwikkeld voor gebruik van RON95 brandstof (RON98 aanbevolen).
- Turbo techniek.
- Chiptuning heeft geen invloed op energielabel en CO2 uitstoot
- Type injectiesysteem: Bosch ME17.3.0
- Type EPROM: Flash EEPROM via Boot mode (ECU openen).
Kwaliteit
Squadra Tuning is een gerenommeerd en gerespecteerd chiptuningsbedrijf gespecialiseerd in het softwarematig tunen van auto’s uit de FCA groep. Door deze specialisatie zijn wij uitstekend op de hoogte van alle technische aspecten. Wij ontwikkelen de motormanagement software vanuit onze technische kennis, jaren lange ervaring en zijn realistisch over wat wel en niet mogelijk is qua koppel- en vermogenswinsten. Wij onderscheiden ons door kennis, kwaliteit en no-nonsense instelling. Ook onze persoonlijke aandacht voor de klant wordt zeer gewaardeerd.
Prijs en aanvraag
-
Squadra Chiptuning
€ 490 ,-
Ervaringen
Er zijn nog geen ervaringen gedeeld voor de "Abarth 500 Euro 6 (2014 >) 160 pk". Deel als eerste uw chiptuning ervaring voor de "Abarth 500 Euro 6 (2014 >) ". Dit kan door een e-mail te sturen naar info@squadra-tuning.nl. Wij plaatsen vervolgens uw ervaring zo spoedig mogelijk op de website.