Chiptuning "Abarth 500 SS 160 pk Euro 5"
Abarth “Esse esse” uitvoeringen waren van oudsher extra opgevoerde Fiats. Deze marketingnaam heeft men opnieuw leven ingeblazen met de Abarth 500. Net als vroeger wordt er een flinke houten kist met allerlei onderdelen geleverd. Wielen, banden, remmen, veren, schokbrekers, een BMC luchtfilter en een motor ECU. In deze ECU zit getunede software van Abarth zelf. Leuk om als chiptuner eens in de keuken te kijken van de fabrikant zelf. Wij hadden onze tuning voor de Abarth 500 sneller klaar dan dat we deze fabrieks getunde software konden inzien. Het mooie voor ons was dan ook dat we precies dezelfde werkwijze volgen als de fabriekstuners.
De ruwe cijfers liggen niet ver uit elkaar. Alleen op het gebied van koppel gaan wij wat verder. Kwestie van de gewenste motorbelasting hoger inschalen waardoor de turbo hoger afgeregeld wordt. Het vermogen ligt dichter bij elkaar. Wij halen niet zozeer de extra winst uit nog wat meer turbodruk. De turbo wil namelijk op een gegeven moment niet meer druk maken. Wat dan rest is een beter mengsel instellen zodanig dat er geen ontstekingscorrecties optreden. Standaard is het uitlaatgasmengsel namelijk zeer rijk. Héél erg rijk zelfs. We weten uiteraard dat dit bedoeld is om de verbranding te koelen. Maar ook daarin kan men overdrijven. Zeker wanneer blijkt dat iets minder rijk meer vermogen geeft.
Beloftes van 170 pk en meer met de standaard turbo zijn technisch gezien niet mogelijk. De 500 is voorzien van een krap inlaatsysteem met 2 kleine intercoolers. De T-jet modellen in de MiTo en Punto zijn ruimer opgezet en komen zodoende wel boven de 170 pk uit.
Behalve bovenstaande passen we ook de gaspedaal reacties aan in zowel de Sport als niet-Sport stand. Het stationair toerental gaat ietsjes omhoog. Het maximale toerental verhogen we niet.
Resultaten
- Toerenbegrenzer ongewijzigd op 6500.
- Aanpassing stationair toerental.
- Aanpassing in koppel- en vermogensafgifte normale en Boost-stand
- Aanpassing gaspedaalreactie in normale een Boost-stand.
- Turbo techniek.
- Ontwikkeld voor gebruik van RON95 brandstof (RON98 aanbevolen).
- Chiptuning heeft geen invloed op energielabel en CO2 uitstoot
- Type injectiesysteem: Bosch ME7.9.10.
- Type EPROM: Flash EEPROM.

Kwaliteit
Squadra Tuning is een gerenommeerd en gerespecteerd chiptuningsbedrijf gespecialiseerd in het softwarematig tunen van auto’s uit de FCA groep. Door deze specialisatie zijn wij uitstekend op de hoogte van alle technische aspecten. Wij ontwikkelen de motormanagement software vanuit onze technische kennis, jaren lange ervaring en zijn realistisch over wat wel en niet mogelijk is qua koppel- en vermogenswinsten. Wij onderscheiden ons door kennis, kwaliteit en no-nonsense instelling. Ook onze persoonlijke aandacht voor de klant wordt zeer gewaardeerd.
Prijs en aanvraag
-
Squadra Chiptuning
€ 480 ,-
Ervaringen
Er zijn nog geen ervaringen gedeeld voor de "Abarth 500 SS 160 pk Euro 5". Deel als eerste uw chiptuning ervaring voor de "Abarth 500 ". Dit kan door een e-mail te sturen naar info@squadra-tuning.nl. Wij plaatsen vervolgens uw ervaring zo spoedig mogelijk op de website.