Resultaten

  • Toerenbegrenzer van 6800 naar 7300 RPM
  • Aangepast stationair toerental van 850 naar 900 RPM
  • Aangepaste gaspedaalreactie
  • Aangepaste timing nokkenasverstelling
  • Aangepaste timing inlaatlengteverstelling
  • Type injectiesysteem: Bosch Motronic ME7.3
  • Type EPROM: Flash EEPROM

Kwaliteit

Squadra Tuning is een gerenommeerd en gerespecteerd chiptuningsbedrijf gespecialiseerd in het softwarematig tunen van auto’s uit de FCA groep. Door deze specialisatie zijn wij uitstekend op de hoogte van alle technische aspecten. Wij ontwikkelen de motormanagement software vanuit onze technische kennis, jaren lange ervaring en zijn realistisch over wat wel en niet mogelijk is qua koppel- en vermogenswinsten. Wij onderscheiden ons door kennis, kwaliteit en no-nonsense instelling. Ook onze persoonlijke aandacht voor de klant wordt zeer gewaardeerd.


Prijs en aanvraag

  • Chiptuning
    € 325 ,-

Neem contact op

Ervaringen

Bas Schoots

In alle toerenbereiken / versnellingen is de auto prettiger geworden om in te rijden. Bij stationair lijken de airco en low-speed fan de auto minder moeite te kosten. Wat ik vooral als zeer prettig ervaar is het gedrag van de auto bij wegrijden en de lagere toeren, zeker met de airco aan is de auto een stuk minder 'lui' en soepeler geworden. Denk aan stadsverkeer/fileverkeer. Het schakelen in lage toeren gaat veel gemoedelijker. Op de snelweg is het rijplezier ook toegenomen, denk hierbij aan fellere reactie op het gas en het gemakkelijker doortrekken naar hogere toeren. Al met al een aanrader en een mooie upgrade, wat het rijden nog leuker maakt.

Stationair eigenschappen van de motor: kleine verbetering (3)
Oppakgedrag bij wegrijden: grote verbetering (4)
Oppakgedrag bij lagere toeren: zeer grote verbetering (5)
Het doortrekken in de hogere toeren: grote verbetering (4)
Het brandstofverbruik: geen verschil (2)
Algehele beoordeling: grote verbetering (4)

Rob A.

1.Stationair: Ik ervaar een zeer groot verschil (5)
2.Oppakgedrag bij wegrijden: Ik ervaar een zeer groot verschil (5)
3.Oppakgedrag bij lage toeren: Ik ervaar een groot verschil (4)
4.Het doortrekken in hoge toeren: Ik ervaar een zeer groot verschil (5)
5.Brandstofverbruik: Ik ervaar een klein verschil (3)
6.Algehele beoordeling: Ik ervaar een zeer groot verschil (5)

Stationair eigenschappen zijn zoveel beter dan voorheen, dat zelfs mijn vrouw deze verbetering op prijs stelt. Auto loopt boven de 4000 RPM nu echt geweldig. Wij zijn zeer tevreden met de kwaliteit die jullie leveren.

Humphrey Rose

Stationair eigenschappen:
Origineel draaide de motor mooi rond na het tunen bleef de motor mooi rond draaien alleen was het stationair toerental iets verhoogd.
Cijfer: 2 (geen verbetering merkbaar)

Oppakgedrag bij wegrijden:
Voor het tunen was de reactie van het gaspedaal niet direct het duurde enige seconden voordat er wat gebeurde. Na het tunen is het oppakgedrag bij wegrijden zeer goed
Cijfer: 4 (flinke verbetering merkbaar)

Oppakgedrag bij lage toeren:
De Alfa was voor het tunen niet lui maar het oppakgedrag bij lage toeren zeker in de hogere versnellingen was bepaald niet alert. Na het tunen is het oppakgedrag bij lage toeren en ook in de hogere versnellingen duidelijk merkbaar beter de motor reageert alert en ook op kleine variaties van het gaspedaal.
Cijfer: 4 (flinke verbetering merkbaar).

Doortrekken in de hogere toeren:
In originele staat kon je de 1.8TS motor flink doortrekken maar het kostte wat tijd voordat hogere toerentallen (6000 rpm >) werden bereikt. Na het tunen was dit allemaal verleden tijd in weinig seconden werden de hogere toerentallen (7000 rpm >) begeleid met de mooie Alfa sound bereikt.
Cijfer: 4 (flinke verbetering merkbaar).

Brandstof verbruik:
Een verbruik van 1:11,5 was praktisch haalbaar voor de tuning. Het verbruik na tuning ligt op 1:12,5 maar deze cijfers zijn natuurlijk berijders afhankelijk.
Cijfer: 4 (flinke verbetering merkbaar).

Algemeen: De Alfa is een fijne auto na de tuning is het rijplezier flink toegenomen. De motor reageert zeer alert en het lijkt wel of deze minder geluid produceert. Rond 4000 rpm is de trekkracht het grootst de motor trekt zonder te morren door naar hogere toerentallen. Ook het aanzuiggeluid wat de motor produceert bij deze toerentallen ervaar ik als uiterst sportief heel fijn.

Goed werk afgeleverd hoor!

Gert-Jan van Beurden

Het is alweer bijna 2 maandjes geleden dat je mijn Alfa onder handen hebt genomen. Bij deze mijn bevindingen:

1.Stationair: 3 Kleine verbetering merkbaar. Komt denk ik omdat ik al euro 98 tankte.
2.Oppakgedrag bij wegrijden: 4 Flinke verbetering merkbaar. Verkeerslichten waren al leuk maar nu vraag ik me soms af of anderen wel gezien hadden dat het groen was.
3.Oppakgedrag bij lage toeren: 4 flinke verbetering merkbaar. Mede dankzij de aanzuigbuis reageert hij heel rap en gebeurt er ook echt iets als ik het gas in trap bij lage toeren.
4.Het doortrekken in hoge toeren: 4 Flinke verbetering merkbaar. Vermogen blijft vol aan in de hoge toeren.
5.Brandstofverbruik: 4 Flinke verbetering merkbaar. Bij normaal gebruik is 1:12 makkelijk haalbaar (best knap gezien ik praktisch geen snelweg kilometers maak).
6.Algehele beoordeling: Het is echt een ander auto geworden. Rijplezier is flink toegenomen. P.s. op een rustige zondag heb ik een topsnelheid weten te behalen 220 KM per uur.

Nogmaals bedankt voor het goede werk. We zien elkaar wel weer als ik een andere Alfa koop.