Resultaten

  • Toerenbegrenzer ongewijzigd
  • Temperatuursafhankelijke koppel beperking bij koude en te hete motor
  • Stationair toerental verhoging van 850 naar 900 RPM
  • Dash-pot effect (soepel overschakel zonder abrupte toerentalval)
  • Type injectiesysteem: Bosch EDC15C5
  • Type EPROM: Flash EEPROM
  • JTD tuning door Squadra Tuning
  • JTD turbo's

Kwaliteit

Squadra Tuning is een gerenommeerd en gerespecteerd chiptuningsbedrijf gespecialiseerd in het softwarematig tunen van auto’s uit de FCA groep. Door deze specialisatie zijn wij uitstekend op de hoogte van alle technische aspecten. Wij ontwikkelen de motormanagement software vanuit onze technische kennis, jaren lange ervaring en zijn realistisch over wat wel en niet mogelijk is qua koppel- en vermogenswinsten. Wij onderscheiden ons door kennis, kwaliteit en no-nonsense instelling. Ook onze persoonlijke aandacht voor de klant wordt zeer gewaardeerd.


Prijs en aanvraag

  • Medio tuning
    € 360 ,-
  • Massimo tuning
    € 460 ,-

Neem contact op

Ervaringen

Jeroen Smits Medio Tuning

Ben zeer tevreden met de 125 pk chip. Heb het idee in een heel andere auto te rijden. Zelfs stationair schudt de auto niet meer zoals voorheen. Het starten met warme motor gaat nu veel soepeler (voorheen schudde de hele motor in zijn steunen als hij aansloeg).

De respons op het gas is vele malen beter (hij valt niet meer dood na 3000 toeren). Bereikt makkelijk 190 km p/u (daarvoor alleen met enig aandringen). De tussen acceleratie is een waar genot (veel auto's houden je niet meer bij). Kortom weer een tevreden Squadra Tuning klant.

Onderstaand geeft ik de vragen weer zoals deze op het reactieformulier staan:

1) Stationair eigenschappen van de motor: 4 (loopt veel soepeler stationair)
2) Oppakgedrag bij wegrijden: 5 (pakt krachtiger op)
3) Lagere toeren gedrag: 5 (idem, maar vele malen krachtiger dan standaard)
4) Hogere toeren gedrag: 4 (lijkt wel benzine motor)
5) Brandstofverbruik: - (nog geen idee)
6) Algemene beoordeling: 5 (had ik veel eerder moeten doen)

1 = verslechterd, 2 = geen verschil, 3 = kleine verbetering, 4 = flinke verbetering, 5 = enorme verbetering.

Mijn complimenten voor het goede werk wat je hebt afgeleverd !!!

Bij een volgende Alfa kom ik zeker weer langs !

Johnny Bleijenberg Medio tuning

Graag een reactie van mij na de progammering vorige week van mijn 105 pk jtd. Met een glimlach naar Almelo gereden (dacht een ferrari te hebben) met bijna moeite de auto op zo''n 130 te houden. Heerlijk is de respons bij minimaal ''gas'' waarbij hij maar door blijft gaan. Vandaag een klein stukje in Duitsland met ik dacht 50- 60 % ''gas'' waarbij de snelheidsmeter 180 aangaf .........

Nee, je kan nu heerlijk lui cruisen omdat zij zo lekker oppakt bij lage toeren. Rij bochten nu ook in de 3. Vaak heb ik het idee dat de auto zeg 300 kg minder weegt , zeer tevreden dus. Aangezien de toekomst immer Alfa blijft (en ik huisjes blijf verkopen) zie je me dus wel weer terug !

Succes met je activiteiten.

Henry Peeters

Hieronder mijn reactie! Erg bedankt voor je service en vriendelijkheid!

Vandaag ben ik naar Squadra Tuning (Stephan) gereden met m'n Alfa omdat ik er een chip in had gezet van een andere chiptuner (vanwege de prijs) waar ik absoluut niet tevreden over was. Stephan heeft geheel gratis ruim de tijd voor mij genomen om mij uit te leggen hoe hij te werk gaat, en mijn zijn manier van chiptunen laten ervaren door zijn software in mijn auto te programmeren.

Ik was zeker overtuigd van zijn kwaliteit, en wat ik er ook nog bij wil zeggen is dat hij enorm klant vriendelijk is (daar kunnen velen nog iets van leren). De performance van de auto is uitstekend, de auto reageert zeer gevoelig op het indrukken van het gaspedaal, ook het doortrekken van de auto na 3000rpm is subliem, de "dip" bij 2700 RPM is weg, en het "hakkelen" bij 1800 RPM is ook verdwenen, verder heb ik er ook een goed gevoel bij (dat had ik bij die andere chiptuner niet toen ik die chip erin had zitten).

In eerste instantie vond ik 600.-- Euro wat veel geld, vandaar dat ik bij een andere goedkopere chiptuner een chip had gekocht. Daar kom ik dus nu op terug, het is absoluut het geld waard om bij Squadra een chip te kopen, vanwege de kwaliteit en ook vanwege de klantvriendelijkheid en de na-service!

Ik heb heel wat e-mails gewisseld met Stephan (zonder dat ik een chip van hem had gekocht) en ik heb altijd op iedere e-mail antwoord gehad, duidelijk, eerlijk en verstand van zaken.

Onderstaand de vragen die op het reactieformulier staan, echter beoordeeld ten opzichte van de reeds getunde chip:

1) Stationair eigenschappen van de motor: 4 (motor schudt veel minder)
2) Oppakken bij wegrijden: 4 (vlotter gaspedaal reactie)
3) Oppakgedrag lagere toeren: 4 (bouwt mooier het koppel op)
4) Gedrag ophogere toeren: 5 (blijft doortrekken)
5) Brandstofverbruik: - (weet ik nog niet)
6) Algemene beoordeling: 5 (Ik had meteen naar Stephan moeten gaan)

1 = verslechterd, 2 = geen verbetering, 3 = kleine verbetering, 4 = flinke verbetering, 5 = enorme verbetering.

Stephan jongen, hartstikke bedankt voor je super service je bent een zeer aardige gast ik wens je veel succes verder met je bedrijf en bij de volgende Alfa kom ik zeker weer naar jou.

Voor alle anderen die nog aan het aarzelen zijn waar ze een chip gaan kopen, nou denk maar niet meer na en koop 'm bij Squadra!

Marco Maas

Nou vandaag is het dan gebeurd. Mijn alfa 156 1.9 JTD (105pk/255nm) is getuned door Stephan van Squadra Tuning. Ik had gekozen voor de Medio chip (125pk/275nm). Stukje wezen rijden en ik moet zeggen je merkte verschil, maar ik wilde toch meer, met name meer koppel onderin. Nou moet ik zeggen dat mijn luchthoeveelheidsmeter niet meer helemaal 100% was, dus de prestaties moesten bij goed functioneren van dit onderdeel nog beter zijn.

Daarna heeft Stephan de Massimo chip maar eens ingelezen en ben ik daar een stukje mee gaan rijden. WOW!!! Dat rijdt lekker!!! Moeten degene onder jullie met een 1.9 jtd ook eens proberen.

Teruggekomen bij de garage bood Stephan aan om de Medio chip voor me aan te passen en hem het koppel van de Massimo chip te geven tot een bepaald toerental. Dit gedaan en weer een stukje gaan rijden en ik was helemaal overtuigd, dit moest hem worden. Bij het naar huis rijden was het echt een andere auto geworden. Veeeeeel beter oppakken en een veeeeeeeel snellere (tussen)acceleratie.

Ik kan dit alleen maar aan iedereen met een 1.9 JTD aanraden, want dit is dus echt heel veel waar voor je geld. Kijk maar eens wat tuning bij anderen kosten en wat het bij Squadra kost en wat voor zooi je dan bij de goedkopere andere voor je geld krijgt.Ik zou er nog aan toe willen voegen:

Nu de reactie van de overstap van de Medio+ naar de Massimo Squadrachip.

Na in december 2003 een nieuwe luchthoeveelheidsmeter en een katvervanger te hebben geplaatst dan toch m’n auto eind februari 2004 door Stephan door laten tunen naar de Massimo-chip en een beetje meer (circa 140pk/300nm). Tevens het “dash pot” effect in laten programmeren.

Nu ik er een paar dagen mee heb gereden moet ik zeggen dat dit de auto nog een stuk fijner om mee te rijden maakt. Vooral het doortrekken boven de 2700 toeren gaat zo veel sneller en mooier. Hierbij moet wel worden aangetekend dat ik mijn auto al naar 125pk en 300nm had laten tunen, dus een combi van de Medio en de Massimo-chip.

Ook gaat het overschakelen met het “dash pot” effect stukken beter. Was ik na de eerste tuning al helemaal blij met mijn auto, nu is hij voor mij perfect.

Ik wil dan ook afsluiten met het volgende:

Stephan, vooral zo doorgaan en als je het mij vraagt lever je gewoon de beste kwaliteit in Alfa tuning in Nederland voor een zeer schappelijke prijs. Bovendien is de mate van interesse en betrokkenheid die je bij het tuning van de auto toont ook helemaal top.

1) Stationair eigenschappen: 4 (loopt veel rustiger en mooier rond)
2) Oppakgedrag bij wegrijden: 5 (Meep meep en weg)
3) Gedrag bij lagere toeren: 5 (verschil van dag en nacht met standaard, motor heeft nu ontzettend veel kracht rond de 2000 toeren)
4) Gedrag op hogere toeren: 5 (lijkt nu echt benzine auto)
5) Brandstofverbruik: 4 (ondanks sneller rijden hetzelfde verbruik)
6) Algemen beoordeling: 5 (gewoon erg goed gedaan en ik ben een erg tevreden klant) 10 (TOP!)

1 = verslechterd, 2 = geen verbetering, 3 = kleine verbetering, 4 = flinke verbetering, 5 = enorme verbetering.