Resultaten

  • Toerenbegrenzer ongewijzigd
  • Temperatuursafhankelijke koppel beperking bij koude en te hete motor
  • Koppelbeperking in 1e en 2e versnelling
  • Stationair toerental verhoging van 850 naar 900 RPM
  • JTD 16v tuning door Squadra Tuning
  • JTD turbo's
  • Type injectiesysteem: Bosch EDC16C8
  • Type EPROM: Flash EEPROM

Kwaliteit

Squadra Tuning is een gerenommeerd en gerespecteerd chiptuningsbedrijf gespecialiseerd in het softwarematig tunen van auto’s uit de FCA groep. Door deze specialisatie zijn wij uitstekend op de hoogte van alle technische aspecten. Wij ontwikkelen de motormanagement software vanuit onze technische kennis, jaren lange ervaring en zijn realistisch over wat wel en niet mogelijk is qua koppel- en vermogenswinsten. Wij onderscheiden ons door kennis, kwaliteit en no-nonsense instelling. Ook onze persoonlijke aandacht voor de klant wordt zeer gewaardeerd.


Prijs en aanvraag

  • Chiptuning medio
    € 410 ,-
  • Chiptuning massimo
    € 560 ,-

Neem contact op

Ervaringen

Elwin Visser

Ik ben op 4-10 jl. bij jou geweest voor de plaatsing van de Squadra Massimo chip op mijn Alfa 156 SW 1.9 jtd 16V 150pk . Hoog tijd dus voor een review.

Wat me destijds gelijk opviel toen we gingen rijden is dat de motor soepeler leek te rijden. Dit klopt inderdaad ; de motor pakt beter op , heeft meer souplesse en rijdt dus beter/ lekkerder.

1 stationair: flinke verbetering: Ik vond de motor stationair nogal rumoerig dieselen . Motor is nu stiller, loopt rustiger en mooier rond

2 oppakgedrag wegrijden: flinke verbetering: Motor hield voor mijn gevoel altijd enigszins in maar reageert nu veel alerter op het gaspedaal

3 oppakgedrag bij lagere toeren: flinke verbetering merkbaar: Je merkt dat er meer koppel aanwezig is. De motor kan hierdoor nog langzamer in een hogere versnelling blijven rijden met souplesse . Je hoeft minder te schakelen. In de 3 (ipv 2) door de bocht gaat nog soepeler en terugschakelen van bijv 4 naar 3 is ook minder vaak nodig.

4 doortrekken in de hogere toeren: flinke verbetering merkbaar: Als je een 2.0 twinspark hebt gereden moet je wel heel erg wennen aan het feit dat een diesel niet echt van toeren houdt! Toch is het toerenbereik nu flink verbeterd en kan er dus beter worden doorgetrokken.

5 brandstof verbruik: Geen verbetering. Aanvankelijk verslechterd omdat je de prestaties flink test cq meer prestaties vraagt maar verbruik is nu idem.

6 Bij tuning denkt iedereen, en ook ik, altijd gelijk aan prestaties en vermogenswinst, en dit is hier ook zeker geslaagd (172pk), maar de verbeterde driveability vind ik eigenlijk nog belangrijker. Dit heeft mij aangenaam verrast. Ik had hier natuurlijk al wel het nodige over gelezen maar dit is toch echt iets wat je echt zelf moet ervaren . Persoonlijk krijg ik de indruk dat de motor aanvankelijk door een amateur en nu professioneel is afgesteld. (Ik besef nu ook dat ik me met mijn vorige 2.0 TS ook al bij jou had moeten melden ondanks de geringe vermogenswinst.)

Conclusie: voor elke autoliefhebber en Alfa Romeo rijder is de Squadra chip een absolute aanrader en eigenlijk een must !