Resultaten

  • Toerenbegrenzer ongewijzigd
  • Temperatuursafhankelijke koppel beperking bij koude en te hete motor
  • Stationair toerental verhoging mits nuttig
  • Type injectiesysteem: Bosch EDC16C8
  • Type EPROM: Flash EEPROM
  • JTD 16v/20v tuning door Squadra Tuning
  • JTD turbo's

Kwaliteit

Squadra Tuning is een gerenommeerd en gerespecteerd chiptuningsbedrijf gespecialiseerd in het softwarematig tunen van auto’s uit de FCA groep. Door deze specialisatie zijn wij uitstekend op de hoogte van alle technische aspecten. Wij ontwikkelen de motormanagement software vanuit onze technische kennis, jaren lange ervaring en zijn realistisch over wat wel en niet mogelijk is qua koppel- en vermogenswinsten. Wij onderscheiden ons door kennis, kwaliteit en no-nonsense instelling. Ook onze persoonlijke aandacht voor de klant wordt zeer gewaardeerd.


Prijs en aanvraag

  • Chiptuning medio
    € 410 ,-
  • Chiptuning massimo
    € 560 ,-

Neem contact op

Ervaringen

B. Wassenburg

Voelt aan als rijden in een nieuwe auto. Doortrekken in een hoger toerental is wel het meest positieve opvallende verschil. Motorgeluid klinkt ook beter. Auto heeft een prettig sportief rijgedrag gekregen. Ik ben dan ook zeer positief over het totale resultaat van deze tuning.

Stationair eigenschappen van de motor: Ik ervaar een klein verschil (2,5)
Oppakgedrag bij wegrijden: Ik ervaar een groot verschil (4)
Oppakgedrag bij lagere toeren: Ik ervaar een groot verschil (4)
Het doortrekken in hogere toeren: Ik ervaar een zeer groot verschil (5)
Het brandstofverbruik: Ik ervaar geen verschil (2)
Algehele beoordeling: Ik ervaar een zeer groot verschil (5)

Jasper Bruins

bij deze alsnog de enquête. We zijn ondertussen net terug van vakantie en hebben weer lekker wat kilometers gemaakt, ook zeker over de Autobahn. Verder wat heuvels en bergen gezien en bereden, en natuurlijk het gewone dagelijkse verkeer. Al met al hebben we dus wel een indruk kunnen krijgen.

87-PNV-6 AR 156 2.4JTDm 20v uit 2005, 180.000km

1. Stationair: een klein verschil merkbaar, de trillingen zijn iets verminderd. Had de auto sowieso niet echt opvallend.
2. Wegrijden: geen verschil merkbaar.
3. Oppakken: een groot verschil merkbaar, hij hangt zeer mooi aan het gas (meestal, wil nog wel een enkele keer schokken, echter geen regelmaat).
4. Doortrekken: een zeer groot verschil merkbaar, hij was al niet traag maar sleurt er nu flink aan. Erg flink.
5. Brandstofverbruik: geen verschil merkbaar, we komen net zo ver op een tank en ook de verbruiksmeter geeft dezelfde waarden. Zal mogelijk ook een wisselwerking zijn met aangepaste rijstijl (?).
6. Algemeen: een groot verschil merkbaar

We zijn er dik tevreden over! Hebben nu al heel wat kilometers met deze auto gereden, maar het surplus aan koppel en vermogen blijft telkens een heerlijk gevoel geven en dat is enkel beter geworden. Hartstikke bedankt voor dit stukje vakwerk!

Met vriendelijke groet,
Jasper.