Chiptuning "Alfa Romeo Alfa classico 145/146 1.6 i.e. (GM injectie)"
De Alfa 145 1.6 i.e. is nieuw qua cilinderinhoud. Het is een mix tussen de 1.5 en 1.7 qua boring en slag. Jammer dat men niet de 1.7 i.e. uit de 33 heeft behouden. De nieuwe generatie boxermotoren gaan een soort van haat-liefde verhouding aan met de Alfa Romeo liefhebbers. Sommigen zeggen dat de Boxer motor roemloos ten onder is gegaan in de 145. Dit was voornamelijk te danken aan de strengere emissie eisen van dat moment waardoor de afstelling van het motormanagement te wensen over liet. Anderzijds lag het aan het toegenomen gewicht van de auto ten opzichte van z’n voorganger, de 33. De 145 1.6 i.e. werd in 1994 geïntroduceerd met het Bosch MP3.1 injectiesysteem. Waarom dit systeem in 1995 werd vervangen door een systeem van GM is onduidelijk. Feit was wel dat het Bosch systeem wat betreft rij-eigenschappen duidelijk te wensen over liet en het GM systeem veel beter was. Voor Alfa Romeo is dit in ieder geval het enige model dat met GM injectie is uitgerust. Gelukkig bleef Alfa Romeo voor de modellen die volgen trouw aan Bosch.
Resultaten
- Toerenbegrenzer ongewijzigd
- Type injectiesysteem: GM Multec
- Type Eprom: DIL28 27C256 "white"
- Inbouwhandleiding
- Plaats van de ECU
Kwaliteit
Squadra Tuning is een gerenommeerd en gerespecteerd chiptuningsbedrijf gespecialiseerd in het softwarematig tunen van auto’s uit de FCA groep. Door deze specialisatie zijn wij uitstekend op de hoogte van alle technische aspecten. Wij ontwikkelen de motormanagement software vanuit onze technische kennis, jaren lange ervaring en zijn realistisch over wat wel en niet mogelijk is qua koppel- en vermogenswinsten. Wij onderscheiden ons door kennis, kwaliteit en no-nonsense instelling. Ook onze persoonlijke aandacht voor de klant wordt zeer gewaardeerd.
Prijs en aanvraag
-
Squadrachip
€ 210 ,- -
Montage (u kunt de chip ook zelf monteren)
€ 35 ,-
Ervaringen
Klaas van der Veen
Op 13-06-2013 mijn alfa laten chippen het betreft een 145 1.6 ie GM Boxer met ruim 300.000 km op de teller.
1)Stationair loopt hij wat mooier.
2)Oppakgedrag bij wegrijden is veel beter geworden.
3)Oppakgedrag bij lage toeren gaat ook veel vlotter.
4) Het door trekken in de hoge toeren is ook sterk verbeterd.
5)Het brandstof verbruik is veel gunstiger geworden. Ik rijd nu een dikke 80 km meer op een tank.
Mijn algemene beoordeling is dan ook ik ervaar een groot verschil. De auto is in zijn geheel soepeler zuiniger en sneller gaan rijden. Kortom ik ben zeer tevreden.