Chiptuning "Alfa Romeo Alfa classico 164 3.0 V6 (met kat)"
De Alfa 164 was 1 van de 4 modellen die samen Fiat, Lancia en Saab (!) het onderstel deelde. Voor Fiat was het de Croma die al in 1985 verscheen, net als de Lancia Thema en even later de Saab 9000. Alfa was de laatste met de introductie van de 164 in 1987. De 164 was eigenlijk de opvolger van de Alfa 6. Na de Alfa 6 was er namelijk geen echte grote Alfa meer. Het verschil tussen de 2 modellen is enorm. De 164 was tevens een Alfa van een nieuwe generatie, de auto is namelijk onder het toeziend oog van Fiat ontwikkeld. Pas in 1997 na ruim 10 jaar productie kwam er een echt einde aan de 164. Toen nam de 166 het over.
De 164 met katalysator werd al snel na de introductie gepresenteerd. Vanaf eind 1988 kregen alle Alfa Romeo’s een katalysator. Gelukkig was dit niet zo’n probleem voor het injectiesysteem want die was er op voorbereid. Het Motronic ML4.1 systeem had namelijk meerdere tabelgroepen in zich. Via een externe stekker werd bepaald welke groep tabellen er moest worden gebruikt. Tevens kon men de brandstofsoort bepalen. Door de ingreep nam het vermogen en koppel ietsjes af. Dit verschil was niet helemaal toe te schrijven aan de katalysator. Er werden namelijk ook iets andere nokkenassen geplaatst.
De 3.0 V6 was het topmodel van de 164 bij introductie. We kennen de motor al uit de 75 3.0 V6. Echter werd de inlaat fors gewijzigd. De beroemde verchroomde inlaatbuizen waren voor het eerst te vinden op de 164 V6 motor. Bijkomend voordeel was het langere inlaattraject met grotere inhoud. Daardoor levert een 164 V6 meer koppel dan een in lengte geplaatste 3.0 V6 motor.
Resultaten
- Toerenbegrenzer van 6000 naar 6800
- Type injectiesysteem: Bosch Motronic ML4.1
- Type EPROM: DIL28 27C256
- Inbouwhandleiding
- Plaats van de ECU
Kwaliteit
Squadra Tuning is een gerenommeerd en gerespecteerd chiptuningsbedrijf gespecialiseerd in het softwarematig tunen van auto’s uit de FCA groep. Door deze specialisatie zijn wij uitstekend op de hoogte van alle technische aspecten. Wij ontwikkelen de motormanagement software vanuit onze technische kennis, jaren lange ervaring en zijn realistisch over wat wel en niet mogelijk is qua koppel- en vermogenswinsten. Wij onderscheiden ons door kennis, kwaliteit en no-nonsense instelling. Ook onze persoonlijke aandacht voor de klant wordt zeer gewaardeerd.
Prijs en aanvraag
-
Squadrachip
€ 290 ,- -
Montage (optioneel, verzenden mogelijk)
€ 35 ,-
Ervaringen
Er zijn nog geen ervaringen gedeeld voor de "Alfa Romeo Alfa classico 164 3.0 V6 (met kat)". Deel als eerste uw chiptuning ervaring voor de "Alfa Romeo Alfa classico ". Dit kan door een e-mail te sturen naar info@squadra-tuning.nl. Wij plaatsen vervolgens uw ervaring zo spoedig mogelijk op de website.