Chiptuning "Alfa Romeo Alfa classico 75 3.0 V6 QV"
De Alfa 75 was Alfa’s laatste achterwielaandrijver. Vele Alfa enthousiasten zien de Alfa 75 als laatste echte Alfa. Beetje jammer in onze ogen. Ontwikkelingen gaan door en samenwerken met andere merken kan niet voorkomen worden. Na de 75 werd de 164 ontwikkeld onder de hoede van Fiat Auto S.p.a.. Dat was maar goed ook, want zonder Fiat had Alfa niet meer bestaan.
Terug naar de 75. De transaxle (motor voorin en versnellingsbak achterin) opzet stamt uit midden jaren 70 met de introductie van de Alfetta. Daarna de Alfetta GT/GTV, Guilletta, Alfa 90 en tenslotte de Alfa 75. De versnellingsbak achterin zorgde voor een prima gewichtverdeling, wat de auto tot een echte rijders auto maakte. Achterwielaandrijving kan zorgen voor een spectaculair weggedrag waar niet iedere automobilist mee om kan gaan.
De 3-liter 75. Voor de meeste 75 liefhebbers het ultieme model. De 75 kreeg rond 1985 voor het eerst een 6 cilinder aangemeten. Dat was toen “slechts” de 2.5 liter uit de GTV 6. De motor was voorzien van Jetronic injectie met electronische ontsteking. In 1987 werd de motor opgewaardeerd naar 3.0 liter, maar nog steeds met het Jetronic systeem. Chiptuning is daarom niet mogelijk. In 1990 werd de QV versie van deze moto geïntroduceerd. De motor kreeg daarvoor iets wildere nokkenassen.De compressie bleef nog net als voorheen 1 op 9.5. Het vermogen nam met slechts 4 pk toe maar veel belangrijker was dat de motor een veel langere adem kreeg. Toerentallen boven de 6000 RPM waren nu makkelijk haalbaar. Ook werd het injectiesysteem opgewaardeerd naar het Motronic ML4.1 systeem, wat chiptuning daarom ook mogelijk maakte. Wij peuterden nog net even wat extra uit de motor.
Resultaten
- Toerenbegrenzer ongewijzigd (op verzoek aan te passen)
- Type injectiesysteem: Bosch Motronic ML4.1
- Type EPROM: 27C256
- Inbouwhandleiding
- Plaats van de ECU
Kwaliteit
Squadra Tuning is een gerenommeerd en gerespecteerd chiptuningsbedrijf gespecialiseerd in het softwarematig tunen van auto’s uit de FCA groep. Door deze specialisatie zijn wij uitstekend op de hoogte van alle technische aspecten. Wij ontwikkelen de motormanagement software vanuit onze technische kennis, jaren lange ervaring en zijn realistisch over wat wel en niet mogelijk is qua koppel- en vermogenswinsten. Wij onderscheiden ons door kennis, kwaliteit en no-nonsense instelling. Ook onze persoonlijke aandacht voor de klant wordt zeer gewaardeerd.
Prijs en aanvraag
-
Squadrachip
€ 290 ,- -
Montage (optioneel, verzenden is mogelijk)
€ 35 ,-
Ervaringen
Er zijn nog geen ervaringen gedeeld voor de "Alfa Romeo Alfa classico 75 3.0 V6 QV". Deel als eerste uw chiptuning ervaring voor de "Alfa Romeo Alfa classico ". Dit kan door een e-mail te sturen naar info@squadra-tuning.nl. Wij plaatsen vervolgens uw ervaring zo spoedig mogelijk op de website.