Resultaten

  • Ontwikkeld voor gebruik van RON95 brandstof (RON98 aanbevolen).
  • Toerenbegrenzer gewijzigd van 5750 naar 6350 RPM (Massimo).
  • Aanpassing stationair toerental.
  • Aanpassing gaspedaalreactie.
  • Type injectiesysteem: Bosch MED17.3.1.
  • Type EPROM: Flash EEPROM.

Kwaliteit

Squadra Tuning is een gerenommeerd en gerespecteerd chiptuningsbedrijf gespecialiseerd in het softwarematig tunen van auto’s uit de FCA groep. Door deze specialisatie zijn wij uitstekend op de hoogte van alle technische aspecten. Wij ontwikkelen de motormanagement software vanuit onze technische kennis, jaren lange ervaring en zijn realistisch over wat wel en niet mogelijk is qua koppel- en vermogenswinsten. Wij onderscheiden ons door kennis, kwaliteit en no-nonsense instelling. Ook onze persoonlijke aandacht voor de klant wordt zeer gewaardeerd.


Prijs en aanvraag

  • Squadra Chiptuning medio
    € 460 ,-
  • Squadra Chiptuning massimo
    € 560 ,-

Neem contact op

Ervaringen

Erik de Groot

De motor pakt net wat lekkerder op bij wegrijden. Hij loopt minder "gestrest". Gaspedaalreactie is veel beter en je trekt veel makkelijker door in hogere toeren.

Zoals gebruikelijk weer een fantastisch stukje werk geleverd door Stephan. Hulde!

De cijfers:
Stationair eigenschappen van de motor: Ik ervaar geen verschil (2).
Oppakgedrag bij wegrijden: Ik ervaar een kleine verbetering (3)
Oppakgedrag bij lagere toeren: Ik ervaar een grote verbetering (4)
Het doortrekken in hogere toeren: Ik ervaar een groot verschil (4)
Brandstofverbruik: Ik ervaar geen verschil (2)
Algehele beoordeling: Ik ervaar een grote verbetering (4).

Fam. Spaans

Een paar weken geleden hebben jullie onze 156 wagon (1.9 JTD 8v) en de 1750 Spider (die witte) "behandeld" in Roermond. Tsonge...... Ben met de Spider daarna een weekje de Alpen in getrokken (Autobahn en lekker veel passen) en heb nog steeds kramp in mijn kaken van de brede grijns! Nu was de Spider al een aandachttrekker (van Porsches en Ferrari's kijken ze daar al niet meer op, maar zo'n witte schoonheid....), maar ik werd op een terrasje nu ook even aangesproken door een Boxter S rijder (samen de Oberalppas opgereden) die wilde weten wat voor motor er in zat...

M.b.t de tuning: naast de behoorlijk voelbare koppelwinst, pakken beide wagens nu heerlijk op, bijna zonder vertraging (de luiheid is er helemaal uit) en de pedaalreactie is nu veel lineairder (is dat Nederlands?), wat een heerlijk gevoel van voorspelbaarheid en controle geeft. Kortom: super gedaan! Zo horen alle Alfa's te zijn :-)

Groetjes van drie heel blije rijders,

Wilma, Chiel en Tim