Chiptuning "Alfa Romeo Brera/Spider 2.4 JTDm 20v 210 pk"
De nieuwe Alfa Brera/Brera Spider. Een model waar velen van ons op hebben zitten te wachten. Het model is een stuk agressiever gelijnd dan z’n voorganger, de GTV/Spider. De Brera is een stuk groter dan de GTV. Toch is hij gemaakt om de GTV te vervangen. Qua klasse is de Brera echter een stapje hoger.
Net als de auto in z’n geheel is ook het injectiesysteem van een hoger niveau. Het EDC16 is geëvalueerd tot EDC16C39 ook wel EDC16 “plus”. De inspuitdruk is verhoogd van 1350 naar 1400 bar. Niet heel spectaculair. Veel interessanter is dat men het systeem nu geen Unijet maar Multijet noemt. Oftewel meer dan 2 inspuitingen per cyclus; tot wel 5. De verbranding verloopt daardoor nog gelijkmatiger en dus schoner.
Ondanks dat heeft men toch een geavanceerd emissie systeem moeten toepassen om de motor aan de nieuwste Euro 4 normen te laten voldoen. Men heeft gekozen voor een onderhoudsvrij roetfilter/katalysator. Het systeem meet de temperatuur voor en in de kat en het drukverschil over de kat. Aan de hand daarvan kan men de vervuiling van de kat beoordelen. Als deze een bepaalde waarde overschrijdt treed er een speciaal regeneratie programma in werking. Het injectiesysteem spuit dan tijdens de uitlaatslag brandstof in, daardoor worden de uitlaatgassen dusdanig heet dat de katalysator schoon brandt.
Najaar 2017
Met de aankondiging van de komst van de 210 pk versie van de 2.4 JTDm motor waren wij erg blij. Er zouden een aantal fundamentele onderdelen aangepast zijn waarvan wij het vermoeden hadden dat die een goede tuning van de 200 pk versie in de weg zouden staan. Inmiddels is duidelijk geworden dat we gelijk hadden. De 210 pk versie is een heerlijkheid om te tunen. Geen van de bij effecten van de 200 pk versie zijn terug te vinden in de 210 pk versie. Gelukkig weer een motor naar ons hart. De nieuwe Garrett turbo (ipv KKK) maakt het grote verschil. De koppel toename onder de 2000 RPM is zeer goed merkbaar. Ten opzichte van de 200 pk wordt daar in standaard vorm meer dan 170 Nm winst geboekt. In tegenstelling tot de 200 pk versie levert de 210 pk wel 210 pk echte pk’s. Het beloofde koppel van 400 Nm wordt ruim gehaald. Een gigantisch verschil. De getunde resultaten liegen er niet om. Maximaal 475 Nm en 235 pk. In een woord: GEWELDIG !!!
Resultaten
- Toerenbegrenzer ongewijzigd
- Indien gewenste stationair toerentalaanpassing (niet bij Q-tronic versies)
- Temperatuursafhankelijke koppel beperking bij koude en te hete motor
- Koppelbeperking in 1e en 2e en 3e versnelling
- EGR volledig uigeschakeld
- Het DPF roetfilter
- JTD 16v/20v tuning door Squadra Tuning
- JTD turbo's
- Type injectiesysteem: Bosch EDC16C39
- Type EPROM: Flash EEPROM
Kwaliteit
Squadra Tuning is een gerenommeerd en gerespecteerd chiptuningsbedrijf gespecialiseerd in het softwarematig tunen van auto’s uit de FCA groep. Door deze specialisatie zijn wij uitstekend op de hoogte van alle technische aspecten. Wij ontwikkelen de motormanagement software vanuit onze technische kennis, jaren lange ervaring en zijn realistisch over wat wel en niet mogelijk is qua koppel- en vermogenswinsten. Wij onderscheiden ons door kennis, kwaliteit en no-nonsense instelling. Ook onze persoonlijke aandacht voor de klant wordt zeer gewaardeerd.
Prijs en aanvraag
-
Squadra Chiptuning medio
€ 460 ,- -
Squadra Chiptuning massimo
€ 560 ,-
Ervaringen
Er zijn nog geen ervaringen gedeeld voor de "Alfa Romeo Brera/Spider 2.4 JTDm 20v 210 pk". Deel als eerste uw chiptuning ervaring voor de "Alfa Romeo Brera/Spider ". Dit kan door een e-mail te sturen naar info@squadra-tuning.nl. Wij plaatsen vervolgens uw ervaring zo spoedig mogelijk op de website.