Chiptuning "Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo 200 pk 6B/6D"
De laatste jaren kiest FCA steeds vaker voor het downtune principe. Men ontwikkelt in de basis een krachtige motor en destilleert daar minder potente versies uit. De Giulia 2.0 Turbo is daar een tamelijk extreem voorbeeld van.
In de basis is de motor ontwikkeld voor 400 Nm en 280 pk. Door softwarematige aanpassingen brengt men het koppel terug naar 330 Nm en het vermogen naar een “schamele” 200 pk. Op zich cijfers waar men prima mee uit de voeten kan. Tot men een keer heeft geproefd van de 280 pk, waarvoor de motor eigenlijk ontworpen is. Dan wil men het echt niet meer met minder doen.
Voor de tuning van de Giulia 2.0 T 200 pk bieden wij twee mogelijkheden.
De Medio tuning welke feitelijk een upgrade is naar de prestaties van de 280 pk Veloce uitvoering. De specificaties zetten wij in de D stand.
De Massimo tuning doet daar nog een schepje bovenop qua koppel en vermogen en voegt nog diverse features toe.
Onderstaande features gelden alleen voor de Massimo tuning.
DNA
We programmeren verschillende koppel en vermogens niveaus in de A, N en D-stand
A = Koppel en vermogen van de oude N en D stand.
N = Een gulden middenweg tussen A- en D-stand.
D = Het maximale koppel en vermogen.
Toerenbegrenzer bij een stilstaande auto
Alfa rijders hebben wel eens de neiging een andere uitlaat te monteren. En zo nu en dan willen ze die graag zelf of aan hun omgeving laten horen. Standaard lukt dat niet zo goed omdat de toeren zijn begrenst op 3500 toeren. Bij de Stelvio op 4500 (om wat reden dan ook…..). We hebben die aangepast aan het normale niveau van 6000 toeren. Veel luister plezier!
Aangepaste intercooler strategie (vanaf 1 november 2020).
De 2.0T motor is voorzien van een water gekoeld intercooler systeem. In het inlaatspruitstuk zit een warmtewisselaar waar koelvloeistof doorheen gepompt wordt. Hoe kouder deze koelvloeistof is hoe lager de inlaattemperatuur zal zijn. En hoe lager de inlaattemperatuur hoe meer zuurstof de aangezogen lucht zal bevatten wat zich direct vertaald in meer koppel en vermogen.
Het bijzondere is echter dat de Alfa Romeo ingenieurs niet hun best hebben gedaan de koelvloeistof zo koud mogelijk te maken. Door de strategie van de koelwaterpomp te wijzigen koelt de vloeistof sneller en tot een lagere temperatuur af. Hiervoor is uiteraard wel rijwind nodig. Dus op lagere snelheden is er niet veel voordeel uit te halen. Zodra de snelheden wat hoger worden bouwt men extra buffer op in het intercooler koelsysteem zodat, wanneer het echte vermogen wordt aangesproken, er meer koppel en vermogen beschikbaar zal zijn.
Testritten hebben uitgewezen dat het de inlaattemperatuur zo’n 10 graden lager was dan standaard. Wat neerkomt op zo’n 3% meer zuurstof. In theorie levert dat zo’n 14 Nm en 9 pk maar op. Op een vermogensbank is dit NIET meetbaar vanwege onvoldoende koeling/rijwind.
Temperatuurbegrenzers
Ondanks de betrekkelijk kleine koppel- en vermogenswinst willen wij de techniek toch extra beschermen. De software biedt daar mooie mogelijkheden voor. En dan met name in koude toestand. Afhankelijke van de olietemperatuur hebben we het maximale koppel en vermogen begrenst. Pas wanneer de olietemperatuur 70 graden heeft bereikt is het volledige potentieel aanwezig.
Hoge inlaattemperaturen (gemeten in het inlaatspruitstuk, dus de lucht waar het echt om gaat) verhogen de kans op pingelen. Vanaf 65 graden inlaattemperatuur laten wij het maximale koppel en vermogen afnemen. Deze 65 graden wordt onder normale omstandigheden niet bereikt. Alleen bij een combinatie van flink warm weer en langdurige volle belasting kan het voorkomen. En dan juist is een extra bescherming handig.
Ook met de begrenzing op watertemperatuur hebben we iets gedaan. Standaard grijpt deze vanaf 110 graden in. Dat vinden we wat aan de late kant gezien de normale werktemperatuur van zo’n 85-88 graden. We hebben dat verlaagd naar 104 graden.
RON98 brandstof
Het standaard vermogen wordt goed gehaald met gebruik van RON95 brandstof. Zoals gezegd bereiken wij de vermogenswinst door de ontsteking op hogere toeren extra te vervroegen. Op goede RON98 brandstof gaat dat perfect. Op RON95 gaat de ontsteking zichzelf terug regelen waardoor de vermogenstoename niet gehaald wordt. RON100 en 102 bieden nog betere eigenschappen. Wij geven hierbij wel voorkeur aan RON98 van merk brandstofmaatschappijen. Bijvoorbeeld Shell V-power (sinds begin 2018 weer RON98) of BP ultimate 98. RON98 brandstof van een “budget pomp” raden we af.
Start/stop strategie.
We schakelen het start/stop systeem volledig uit.
Sailing/Coasting (vanaf september 2023)
Sailing of Coasting is het fenomeen dat de bij gas loslaten in de A-stand en afhankelijk van de Emissie versie ook in de N-stand, de aandrijflijn ontkoppeld wordt en het toerental naar stationair zakt. De auto rolt dan feitelijk uit met als het ware een ingetrapte koppeling. Bij gas geven wordt de aandrijflijn weer gekoppeld en rijdt men gewoon verder. Dit wordt door onze klanten ervaren als een irritante strategie. De auto remt niet af op de motor en het koppelen van de aandrijflijn zorgt voor onrust. Daarom schakelen we deze strategie bij de Massimo uit. Dit zorgt ervoor dat de auto wel afremt op de motor en de onrust bij gas geven verdwenen is.
Foutmelding “U1008 LIN bus 1” actief gemaakt (vanaf september 2023)
Helaas komt deze foutmelding aar mate de auto ouder wordt steeds vaak voor. Het probleem is echter dat de bestuurder dit niet ziet omdat het storingslampje niet gaat branden. Bij het uitlezen van storingen met diagnose apparatuur wordt de fout wel weergegeven. Maar de meeste technici hebben geen idee waar “LIN bus 1” naartoe verwijst. Deze wordt dan in de praktijk voor het gemak maar gewist. Jammer, want deze foutmelding heeft grote gevolgen. LIN bus 1 is de communicatielijn naar de circulatiepomp van de watergekoelde intercooler. Wanneer de storing optreedt stopt de pomp en zal de inlaattemperatuur dusdanig hoog oplopen dat het vermogen terug geregeld wordt. Maar nogmaals, als bestuurder is men niet op de hoogte. Wij passen de prioriteit status van “niet belangrijk” naar “wel belangrijk” wat resulteert in een brandend storingslampje. Zo wordt de bestuurder op de hoogte gebracht en kan er actie op worden ondernemen.
De remedie voor het probleem is overigens het vervangen van het relais welke de bewuste intercooler pomp inschakelt.
De resultaten.
Wat de 2.0 Turbo maximaal aan koppel en vermogen kan leveren is lastig in exacte cijfers uit te drukken. De trend is dat de eerste serie het meeste af fabriek levert. een stuk meer dan wat Alfa Romeo beloofd. In de loop van de productie is dit om onbekende redenen dichter naar het opgegeven vermogen gegaan. De overgang van de 1e naar de 2e serie (met of zonder EGR/LMM) lijkt daarbij een belangrijk moment te zijn geweest.
Het koppel is nog altijd meer dan beloofd. De tabel hieronder laat het zien. De cijfer nerds verwijzen wij naar de grotere tabellen onderaan de pagina.
Optioneel: ZF8HP versnellingsbak tuning
Vanaf februari 2023 zijn we ook in staat de versnellingsbak aan onze wensen aan te passen. Kortom, ZF8HP versnellingsbak tuning.
Wij concentreren ons op schakelmomenten in alle DNA standen en het elimineren van onhebbelijkheden. Alles gericht op meer beleving en meer rijplezier.
Resultaten
- Medio: upgrade naar Veloce prestaties
- Massimo: Start/stop uitschakeling
- Massimo: Aangepaste intercooler koeling strategie
- Massimo: Snelheidsbegrenzing aanpassing
- Massimo: Verschillend koppel en vermogen in A,N en D
- Massimo: Toerenbegrenzer stilstaand verwijderd
- Massimo: Sailing/coasting uitgeschakeld
- Massimo: Foutmelding U1008 actief gezet
- Optioneel: Race Mode
- Optioneel: Remote start
- Optioneel: SGW bridge
- Optioneel: ZF8HP versnellingsbak tuning
- Optioneel: Powergate OBD flash tool
- Optioneel: Remote Flasher
- Optioneel: Performance Logger SD
Kwaliteit
Squadra Tuning is gespecialiseerd in het tunen van Alfa Romeo’s. Dit vanuit grote liefde voor het merk. Voor de Giulia bieden wij iets unieks. Juist door onze kennis en interesse in de techniek. Ons product en verhaal is echt onderscheidend van anderen. Wij ontwikkelen alle software zelf.
Prijs en aanvraag
-
Squadra Chiptuning Medio (Veloce 280 pk)
€ 590 ,- -
Squadra Chiptuning Massimo
€ 690 ,-
Ervaringen
Rob Veenvliet
Op 14 april ben ik op pad gegaan naar Nunspeet. Doel: pkls ophalen. Zo ongeveer alles gezien en gelezen op het world Wide web over tunen. Uiteindelijk gekozen voor Squadra Tuning. En die keuze is meer dan terecht.
Hartelijk ontvangen, met een kopje koffie, praten over auto's en Italië. De passie die bij een ieder aanwezig was.
Waar je denkt dat je daar wel even zit, was het binnen een half uurtje klaar. Auto uitgelezen, pkls er in gepompt, nog even nakletsen met de nodige adviezen mee, en de auto was gereed om te testen.
En dan de beleving. De normaal stand is eigenlijk niet meer normaal. Als je rustig rijdt, is de auto ook rustig. Heerlijk soepel zelfs. Maar eenmaal meer gas gegeven, komt er wat los. Wat een plezier op deze manier. Uiteraard ook maar even standje D inschakelen. Oef, moet mezelf inhouden. Je mag hier maar 100. Stiekem toch even wat sneller gereden.
Nu 3 weken later lijkt het alsof de auto pas echt loskomt. Mijn glimlach gaat niet meer verdwijnen als ik instap. Dit is wat je wilt als Alfa rijder. Van 200 pk, schat ik, naar meer dan 300pk. Hoeveel exact weet ik niet, maar dat gaan we weleens opmeten.
Stephan en Arianne wil ik hartelijk danken voor de gastvrijheid en hun deskundigheid. Voor een ieder die een Giulia rijdt, kan ik dit echt aanbevelen.
Chris van der Knaap
Afgelopen vrijdag is mijn Giulia door u medio getuned.
Ik moet zeggen dat deze vermogenstoename goed gelukt is.
Als je had gezien hoe mijn zoon uit de auto stapte na een proefrit op de snelweg : In een woord geweldig!
Ook voor mij als bejaarde Giulia rijder is het echt een feest geworden.
Je kan er nog steeds rustig meerijden maar bij volgas is het fantastisch te ervaren wat voor ongekende acceleratie dit nu oplevert
Rijden in een Alfa blijft emotie maar nu met een hoofdletter
Bedankt!
Mart de Kok
Ik ben sinds twee weken de trotse eigenaar van een Alfa Giulia 2.0 T 200 pk met Veloce Pack in de kleur Nero Vulcano.
Het betreft een demo van april 2019 met slechts 10.500 km op de teller. Amper ingereden dus. Ze ziet er uit als de Veloce maar mist natuurlijk de power.
Na me uitgebreid ingelezen te hebben besloten om deze Italiaanse schone te laten chiptunen. Per slot van rekening is de 2.0 T wat betreft de motor en aandrijflijn exact gelijk aan de Veloce doch fors geknepen.
Gisteren ben ik vanuit Tilburg op en neer naar Nunspeet gereden en heb ik kennis gemaakt met Stephan en Arianne Lenior van Squadra tuning. Naar ik begrijp de tuningspecialist bij uitstek op het gebied van tuning van de Alfa Romeo.
Vooraf heb ik uitgebreid mailcontact gehad met Stephan en heeft hij na mij na een heldere en duidelijke toelichting weten te overtuigen.
Ik werd bijzonder hartelijk ontvangen. Onder het genot van een kopje koffie praatte ik met Arianne gezellig over van alles en nog wat wat met Alfa en tuning raakvlakken had. In de tussentijd werd de Alfa Giulia uitgelezen en op storingen gecontroleerd. Hierna werd de tuning verricht en werd door Stephan een proefrit gemaakt. Vervolgens kreeg ik de sleutel weer overhandigd en kon ik de rit huiswaarts maken.
Wat een feest! De Giulia rijdt nu zoals ze moet zijn. Rustig als je rustig rijdt en veel power als je gas geeft dan blijft ze gaan. Ze is ondanks de forse toename van vermogen en koppel minder nerveus. De motor hoeft niet meer in te houden en heeft nu de software waar ze voor gemaakt is. Rijdt gewoon veel beter. Ik ben blij dat ik het gedaan heb.
Squadra is een keurig bedrijf. Stephan en Arianne praten met veel passie over hun bedrijf en vak. Zij hebben als voorkeurtuner voor Alfa Romeo ook veel contacten met dealers in heel Europa. Stephan weet wat hij doet. Geen bullshit verhalen. Gewoon eerlijk, open en transparant.
Als je overweegt om je Alfa te laten tunen kan ik je Squadra van harte aanbevelen.
Stephan en Arianne bedankt!
Leonie en Ronald
Squadra-tuning vraagt na levering van het product altijd naar je mening. Dat is een kenmerk voor een goed bedrijf wat zoekt naar constante verbetering. Die mening moet je dan geven in cijfers, maar deze keer pakken wij het wat anders aan….
Wij rijden nu 17 jaar in auto’s die getuned zijn door Squadra. Als vaste klant is deze Giulia voor ons inmiddels nummer vijf: 156, GT, 159, Fiat 500 (ja, zelfs boodschappen doen gaat snel). En na zoveel jaar weten we het zeker: Met je Alfa naar Stephan Lenior, en je hebt een glimlach van oor tot oor. We slaan de enquête simpelweg over en geven alleen een eindcijfer: een dikke tien!
Tot slot. Alles wat de anderen over de Giulia-na-tuning schrijven is echt waar. Je kunt eigenlijk gewoon niet zonder, dus 1: afspraak maken, 2: tunen, 3: genieten maar!!
Naschrift 11-1-2021
Onze reactie is in december geplaatst, maar de tuning was al van de zomer uitgevoerd. Toen lazen wij dat er een upgrade was in de tuning vanaf november 2020: aanpassingen rondom de intercooler, dus de interesse was direct gewekt. Er waren nog enkele vragen en die werden in een mailtje door Stephan glashelder uitgelegd. Wij houden wel van dit soort technische hoogstandjes, want dat is het echt! Je moet het maar bedenken, want dit gaat een heel stuk verder dan het vervangen van een standaardluchtfilter door een meer open luchtfilter… En dat onderschrijft maar weer eens de technisch-inhoudelijke deskundigheid die Squadra-tuning levert in combinatie met creatieve oplossingen. Maar ja, je bent een goede ingenieur of je bent het niet. Topwerk uit de buitencategorie Stephan, een compliment is hier op zijn plaats!
Ralph Gelissen
Na een aantal keer email contact met Stephan te hebben gehad ben ik begin April van dit jaar naar Squadra tuning afgereisd. Vanuit Limburg toch wel een stukje, maar in mijn nieuwe Giulia 2.0 geen straf uiteraard.
Ik heb bewust gekozen voor, de alleen achterwiel aangedreven 200PK versie, omdat deze 100 kilo lichter is en volgens de site van Squadra exact dezelfde motor heeft als de 280Pk versie. Ik heb gekozen voor de Masimo tuning plus de race mode.
Aangekomen bij Squadra-tuning zeer hoffelijk ontvangen ondanks de regels wat betreft het coronavirus. De tuning en inbouw van de nieuwe DNA knop met race mode was relatief snel uitgevoerd.
Nu zijn we dik drie weken verder en ik moet zeggen wat een enorm verschil. Met name de tussen acceleraties zijn fenomenaal. Hier wordt ik echt heel blij van. Daarnaast blijft ze maar gaan en trekken, de illegale snelheid van 200 is zo aangetikt en de 250 op de klok is ook geen moeite. (ik weet dat dit asociaal hard is, maar op een rustige avond laat uitgeprobeerd).
Ik heb een Maserati Granturismo 4.7 en daar zit deze Giulia qua snelheid wel tegenaan. 1880 kg met 440PK en 490NM tegen 1405 kg 315PK en ook 490NM dus tel maar uit wat het verschil is, niet veel, zo niet niks. Qua beleving is de Maserati natuurlijk wel veel intenser, alleen al het geluid en de 8 cilinder en de sprint naar 100 is gevoelsmatig toch sneller, maar voor de rest scheelt het niet veel.
Helaas heb ik de race mode nog niet echt kunnen uittesten omdat zuidlimburg, waar ik heel erg leuke weggetjes ken die hiervoor geschikt zijn, is afgesloten voor niet inwonende in het gebied.
Maar goed dat gaat nog komen.
In ieder geval ben ik een zeer tevreden klant en geniet iedere dag van mijn getunede Giulia.
Alwin Lambregts
Squadra heeft onlangs bij mijn Alfa Romeo Giulia -Massimo tuning- uitgevoerd, alsmede de Race mode toegevoegd.
Het is alsof ik nu in een vliegtuig zit, bij wijze van spreken. Hij ‘vliegt’ over de weg. Maar wat wil je ook, met nu 310pk. Het is een genot om in deze auto te rijden, qua wegligging sowieso al, maar hij is nu ook zó snel!
Ik wil maar zeggen, je doet jezelf echt tekort als je de mogelijkheid om je auto te laten tunen, niet benut. Het is het geld dubbel en dwars waard!
Jos Boot
Nummer 5 in de rij van door jou getunede auto's, de Giulia, is echt heel wat anders dan de vorigen. Niet helemaal nieuw, met 14000 km, maar ook nog niet losgereden. Wat een kwaliteitsslag heeft Alfa gemaakt! En dan nu met deze setting echt een hele fijne auto.
Het is een beetje lastig om voor en en na de tuning te vergelijken, omdat de auto meteen , dus voor aflevering, is getuned, en voorzien van andere uitlaatdelen van Ragazzon. Eerst 200 pk en 330 Nm. De papieren cijfers zeggen nu 320 pk en 480 Nm! Ga ik nog eens op de vermogenstestbank laten verifiëren.
Bij het ophalen stormde het, en omdat wij naar Zeeland reden hadden we flink tegenwind, windkracht 8, stoten van 10. Even proberen...niet druk, dat kon wel in de D stand..in no time stond er 230 op de teller.. dat was echt heftig kan ik je vertellen. Verder rustig aan, af en toe versnellen. Een comfortabel kanon is het geworden!
1. stationaire eigenschappen vd motor. Nu 2, omdat hij ploft bij koude motor, maar er zat nog geen merkbenzine in.
2. Oppakgedrag bij wegrijden. 4, soepel en direct wegrijden gaat fijn.
3. Oppakgedrag bij lage toeren. 5, ongelofelijk hoe veel koppel er al bij lage toeren is.
4. Doortrekken hogere toeren. 5, geen hapering, of aarzelen, niet 'buiten adem', als een streep.
5. Brandstof verbruik. Tja, D stand maakt dorstig, maar dat hoeft niet altijd. Voorlopig 9 tot 10 l/100 km.
6. Algeheel..5!
Jammer van die 100 straks.. maar ik ben er wel heel snel!
Dankjewel weer voor deze tuning!
Jeroen
Sinds de tuning heb ik er alweer 3000km op zitten. Ik heb een heel andere auto van je teruggekregen, alsof er nu een V6 in ligt. Echt een enorme verbetering, zo had Alfa mijn 2.0 Super eigenlijk af fabriek moeten leveren. De extra PK’s zijn leuk, hoewel ik die NL nog niet volledig heb kunnen aanspreken. Maar het overduidelijke voordeel zit ‘m sowieso toch in de koppelwinst. Van bijvoorbeeld 50/u even doortrekken naar 80/u is gebeurd voordat je met je ogen kan knipperen, en zonder veel drama. En bij het stoplicht is alleen een AMG- of M-versie sneller - maar dan moeten ze wel alert zijn op deze 'street sleeper’. Héééél alert, anders delven ze echt het onderspit ;-)
Voor de geïnteresseerde: hier ga je geen moment spijt van krijgen, deze tuning is elke euro waard. Wel even Stephans advies opvolgen over Euro-98 (merk!)benzine, want je motor loopt daarmee beduidend soepeler en met merkbaar meer vermogen.
Timo
Ik heb mijn Alfa Romeo Giulia 2.0T 200pk laten chippen bij Squadra. Een top ervaring. Heel vriendelijke mensen met een kennis van en een passie voor auto’s .
De Giulia heeft nu ruim 315 -320 pk en ruim 480 Nm. Wat echt fantastisch aanvoelt in de auto, nu gaat de auto door van in het begin van de versnelling tot het einde in 1 klimmende lijn. En het extra duwtje in de rug bij het overschakelen is ook zoals het hoort in zo’n auto. Heel tevreden! Zeker een aanrader! Dank voor het mooie werk Squadra!
Twee Belgen
Een paar weken geleden mijn Giulia (200 pk ) bij jullie onder handen laten nemen samen met nog een giulia (ook 200 pk van een collega)
Allereerst bedankt voor de fijne ontvangst en de uitstekende service en feedback.
Wij zijn allebei naar huis gereden met de “smille tot achter de oren” zoals ze bij ons zeggen , WAUW wat een verschil niet normaal zoals die nu tekeergaat ,dit is echt wel een serieus snelle auto geworden niet alleen puur op snelheid maar vooral in de hernemingen (en dit niet alleen in dynamic mode ) , mijns inziens is ze even snel in “normale” modus als daarvoor in “dynamic”.
Ik zal maar niet zeggen hoe hard ze loopt ,( moeders de vrouw kijkt ook nog wel is in de mailbox) , Glimlach
Ik persoonlijk kan jullie “MASSIMO” tuning alleen maar aanraden aan GIULIA eigenaars .
Anoniem
Zo'n 7 jaar naar volle tevredenheid gereden in een Alfa Romeo Giulietta
'Squadra' diesel. De Giulietta was voorzien van extra
vermogen, 170pk naar 200pk (zie elders op de site). Tot op de laatste
dag genoten van de auto, maar desondanks was de zoektocht naar een
vervanger al een tijdje gaande. Proefgereden in de Giulia diesel, maar
pas na het rijden in de benzinevariant kon de auto mij overtuigen. Dus
uiteindelijk hiervoor gekozen. Een goede keuze wat mij betreft, maar het
kriebelde qua vermogen al tijdens de proefrit. Eerder een ruim 300pk
Seat gehad. Niet te vergelijken, maar omdat dit vermogen ook in de
Giulia haalbaar bleek, uiteraard een bezoekje gebracht aan Squadra. Daar
goed ontvangen. Na gesproken te hebben over Italiaanse auto's in het
algemeen (en een Amerikaan) ging Stephan aan de slag en kon ik onder
genot van een kop koffie in de tijdschriften duiken (of hem in de gaten
houden ;-) ). In een mooie, ruime en opgeruimde werkplaats werden de
werkzaamheden uitgevoerd. Na afloop met een goed gevoel naar huis
gereden en ik werd met de kilometer enthousiaster. Na inmiddels zo'n
15.000km op de teller, kan ik niet anders zeggen dan dat het
enthousiasme er nog steeds is. Met het gaspedaal is goed te doseren of
de Giulia ontspannen of juist alert reageert. Het zou ietsje directer
mogen, maar dat is waarschijnlijk een kwestie van smaak. Vermogen is er
genoeg, dus daar ligt het niet aan. Zeker bij inhalen op B-wegen of
tijdens het rijden buitenaf is het nu een feest!
De Giulia heeft nu dus meer dan voldoende vermogen om het rijden ook
echt leuk te maken. Is de tuning noodzakelijk: nee. Wordt het rijden er
leuker door: JA! En dat wil je bij zo'n auto. Kortom jullie hebben mij
wederom enthousiast gemaakt. Ik weet, ik val in herhaling. Maar mocht
deze auto over een paar jaar weer vervangen worden door een Italiaan:
Tot dan!
Frankie uit België
We wensen jullie nogmaals te bedanken voor de leuke ontvangst en het mooie werk die geleverd werd.
Onze Giulia is als het ware een compleet andere wagen geworden en echt fun om mee te rijden.
Het optrekken en het hernemen is fantastisch, stationair draait de motor ook beter/rustiger, voorheen voelde je de motor precies trillen onder de motorkap, is nu niet meer.
Het schokkend gedrag tijdens het traag rijden is ook heel sterk verbeterd tot eigenlijk niet meer bestaande.
We zijn heel tevreden,
Bedankt en nog veel succes verder daar in Nunspeet!