Resultaten


Kwaliteit

Squadra Tuning is een gerenommeerd en gerespecteerd chiptuningsbedrijf gespecialiseerd in het softwarematig tunen van auto’s uit de FCA groep. Door deze specialisatie zijn wij uitstekend op de hoogte van alle technische aspecten. Wij ontwikkelen de motormanagement software vanuit onze technische kennis, jaren lange ervaring en zijn realistisch over wat wel en niet mogelijk is qua koppel- en vermogenswinsten. Wij onderscheiden ons door kennis, kwaliteit en no-nonsense instelling. Ook onze persoonlijke aandacht voor de klant wordt zeer gewaardeerd.


Prijs en aanvraag

  • Squadra Chiptuning
    € 480 ,-

Neem contact op

Ervaringen

Rocco

De auto is er een stuk op vooruit gegaan. De Dynamic stand is weer bruikbaar geworden. De auto rijdt mider abrupt weg in Dynamic. De auto lijkt ook iets vlotter te schakelen. Ben er echt blij mee, "worth every penny".

J. van Leeuwen

Afgelopen zaterdag bij Stephan geweest voor het tunen van mijn Giulietta. Na een software-update vorig jaar, was de Alfa wat minder fijn gaan rijden. Met name de gaspedaalrespons was verslechterd.

Na het tunen kan ik een enorm verschil merken in zowel de N-stand (deze rijdt soepeler) en de D-stand. In beide standen is de gasrepsons enorm verbeterd. Verder merk ik op dat het doortrekken in de hoge toeren ook veel beter is. Ik kwam bij thuiskomst toevallig terecht in een enorme file van een uur en zelf in de file rijden is een enorm \"genot\". Lichte aanraking gaspedaal geeft al en reactie. Het ietwat nerveuze gedrag van de D-stand is volledig verdwenen. Uiteraard zijn de extra pk\'s (nu rond de 185) ook een enorm pluspunt.

Stephan liet mij ook nog de programmatuur zien (die hij zelf heeft ontwikkeld). Knap staaltje vakmanschap! Als ik ooit nog een nieuwe Alfa koop dan ga ik zeker weer bij hem langs.

Stationair eigenschappen van de motor: Ik ervaar een klein verschil(3)
Oppakgedrag bij wegrijden: Ik ervaar een zeer groot verschil (5)
Oppakgedrag bij lagere toeren: Ik ervaar een zeer groot verschil (5)
Het doortrekken in de hogere toeren: (Ik ervaar een zeer groot verschil (5)
Brandstofverbruik: Ik ervaar geen verschil (2)
Algehele beoordeling: Ik ervaar een groot verschil (4)

W. Hendriks

In december 2013 ben ik bij Stephan langs geweest om mijn Alfa te laten tunen. Het is nu maart 2014 en ik heb al weer de nodige km's afgelegd. Mijn ervaringen zijn zeer positief. De wat nerveuze reactie op het gaspedaal in de stand D is verdwenen; de motor reageert nu zoals het hoort... Het koppel is nu voor een 1.4 liter motor ruim voldoende. Dat is goed merkbaar op heuvelachtige stukken op de Autobahn. Geen enkel probleem om met het snelle verkeer in de pas te blijven! Op vlakke stukken kan op eigen kracht meer dan 230 km op de teller worden gehaald. Het benzineverbruik is naar mijn mening niet veranderd, maar hoger dan wordt opgegeven door de fabrikant. Dat zal wel aan mijn zware voet liggen. Ik rijd overigens nu vrijwel altijd, dus ook in de stad, in de stand D, De aanpassing is een aanrader!

Remy

D.d. 16 oktober jl. heb ik een bezoek gebracht aan Squadra Tuning. Ik vond het bijzonder interessant om naar de specifieke, gepassioneerde uitleg van Stephan te luisteren inzake het tuning proces. Tijdens de testrit bemerkte ik al direct verbetering in koppel en vermogen zowel in de D-stand als in de N-stand. Mijn verzoek om de gaspedaalreactie aan te passen was ook direct merkbaar in beide standen. De auto rijdt en reageert nu veel soepeler, ik ben bijzonder tevreden over het resultaat!

Stationair eigenschappen van de motor: Ik ervaar geen verschil(2)
Oppakgedrag bij wegrijden: Ik ervaar een zeer groot verschil (5)
Oppakgedrag bij lagere toeren: Ik ervaar een zeer groot verschil (5)
Het doortrekken in de hogere toeren: (Ik ervaar een zeer groot verschil (5)
Brandstofverbruik: Ik ervaar een klein verschil (3)
Algehele beoordeling: Ik ervaar een zeer groot verschil (5)

Anoniem, maar bekend bij Squadra Tuning

Mijn bezoek aan Squadra is een groot succes geworden. Tijdens de testrit viel mij meteen de verbeterde respons van het gaspedaal op. Op de weg terug naar huis, werd ik al gauw aangenaam verrast door de aanpassingen die de wagen veel soepeler en krachtiger hebben gemaakt. Op jouw aanraden ben ik benzine met hoog octaangehalte gaan tanken en dat bevalt prima.
Met de updates en inregel-procedures erbij is het moeilijk vast te stellen wèlke verbetering wáárdoor is veroorzaakt. De DNA standen maken het wat dat betreft nog moeilijker. Wat ik mij afvroeg, is of dat het toegenomen vermogen alleen van toepassing is op de D-stand, zoals de aanpassing van het gaspedaal, of dat het ook doorwerkt in de andere twee standen.
Ook het verbruik is niet toegenomen. Als je je weet te beheersen denk ik zelfs dat het rijden iets zuiniger is omdat het makkelijker is geworden om gecontroleerd en gelijkmatig te rijden.

Ik zou kunnen uitweiden over mijn verrassende nieuwe ervaringen onder diverse omstandigheden zoals inhalen, snelweg, bergweggetjes of op de gewone weg (buiten Nederland). Dat zou een lang verhaal worden.

Al met al is het een bijzondere auto geworden die het autorijden erg leuk maakt. Mijn dank daarvoor.

Spencer uit Gelderland

Eind februari 2013 ben ik bij Stephan geweest voor tuning van mijn Giulietta 1.4 Turbo Multi-air TCT. Een heerlijke auto om in te rijden maar deze tuning maakt de Giulietta echt af! In alle versnellingen in stand dynamic is merkbaar dat je meer vermogen en een hoger koppel beschikbaar hebt. Zelfs in de 6e versnelling is er nu aanzienlijk meer trekkracht.

Het wegrijden in dynamic verloopt een stuk soepeler als gevolg van de aanpassing van de gaspedaalreactie. Ook op snelheid merk je deze aanpsssing goed. Het geheel is nu inderdaad veel doseerbaarder.
Het verloop van de turbodruk is nu veel mooier en constanter verspreid over het gehele toerenbereik. Vanaf 3000 RPM is er bij volgas volle druk zichtbaar op het infoscherm en dat houdt stand tot ruim 5000 toeren. Pas vanaf 5500 zakt de druk ietsjes in tot ongeveer 1.4 bar. Standaard was dat amper 1 bar. YES!

Kortom, de Giulietta is nu in dynamic zowel sportief als comfortabel te rijden. Who needs Normal :)

Oja, dankzij de laatste software update van Alfa Romeo voor de TCT schakelt de Giulietta weer een tandje mooier. Bedankt Stephan voor deze service.

Inmiddels is deze TCT de derde auto die Stephan heeft getuned en wederom grote tevredenheid. Een aanrader!