Resultaten


Kwaliteit

Squadra Tuning is een gerenommeerd en gerespecteerd chiptuningsbedrijf gespecialiseerd in het softwarematig tunen van auto’s uit de FCA groep. Door deze specialisatie zijn wij uitstekend op de hoogte van alle technische aspecten. Wij ontwikkelen de motormanagement software vanuit onze technische kennis, jaren lange ervaring en zijn realistisch over wat wel en niet mogelijk is qua koppel- en vermogenswinsten. Wij onderscheiden ons door kennis, kwaliteit en no-nonsense instelling. Ook onze persoonlijke aandacht voor de klant wordt zeer gewaardeerd.


Prijs en aanvraag

  • Squadra Chiptuning medio
    € 490 ,-
  • Squadra Chiptuning massimo
    € 590 ,-
  • Squadra Chiptuning massimo plus
    Prijs op aanvraag

Neem contact op

Ervaringen

Een van onze Belgische klanten

Ik rij ondertussen al een kleine 20.000 kilometer met de Massimo-tuning rond, hoog tijd dus voor een korte reactie.

Stationair eigenschappen: ik ervaar geen verschil (2)
Oppakgedrag bij wegrijden: ik ervaar een groot verschil (4)
Oppakgedrag bij lagere toeren: ik ervaar een groot verschil (4)
Het doortrekken in hogere toeren: ik ervaar een groot verschil (4)
Het brandstofverbruik: ik ervaar geen verschil (2)
Algehele beoordeling: ik ervaar een groot verschil (4)

De meest dagdagelijks bruikbare verbetering is de gaspedaalreactie. In N-stand was deze veel te loom, in D-stand dan weer veel te brutaal. Dit zorgde ervoor dat je bij het wegrijden initieel nauwelijks vooruit kwam (N) ofwel bijna in de koffer van je voorligger knalde (D).

Hetzelfde probleem eens je onderweg was: in N moest je het gas te diep induwen om er vaart in te krijgen, in D was het gaspedaal dan weer overgevoelig (bij de minste druk op het pedaal een ferme duw in de rug, maar nog meer gas bijgeven resulteerde niet in meer koppel). Na tuning reageert de motor veel vloeiender en meer lineair op het gas: beter bij de les in N, en gretig maar niet té in D.

Voorts is het extra koppel onderin duidelijk merkbaar, hernemingen gaan een pak makkelijker dan voorheen, je kan de auto heel schakellui rijden.

Heb ook de indruk dat de motor nog beter aan het gas hangt. Doorgaan richting rode zone gaat ook heel wat vlotter, de auto heeft er schijnbaar meer zin in. Al zou het mij benieuwen wat het geeft zonder die vaste SWIRL-kleppen... (je kan nooit teveel paarden onder de kap hebben, toch niet bij een min of meer standaard 1.6 diesel).

Brandstofverbruik is misschien iets gedaald, maar ik denk dat eerder te wijten is aan het feit dat de motor ondertussen goed "los" gereden is.

Over het algemeen is de tuning een aanrader. De grote verbetering zit hem niet zozeer in de toename van het vermogen (die had wat meer mogen zijn maar volgens Stephan is daar de turbo te klein voor), maar vooral in de gaspedaalreactie, het extra koppel onderin, kortom de driveability. De wagen is prettiger om rijden, alles gaat soepeler, je hebt meer het gevoel dat ie wil gaan.