Chiptuning "Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm 16v 175 pk TCT Euro 6"
De Giulietta 2.0 JTDm 16v TCT 175 pk Euro 6 is een hele mond vol. En er staat niets overbodigs in de type naam. Ten opzichte van de vorige Euro 5(+) versie levert de 2.0 commonrial diesel 5 pk meer. Op papier weliswaar. Wij meten iets minder dan die 175 pk, maar wel weer iets meer dan de vorige Euro 5(+) versie. Alfa Romeo is de laatste jaren wel vaker aan het goochelen met de vermogens beloftes. Vaak is er ook een verschil met de folder en de gegevens op de homologatie. Marketing? Toe maar, bij ons tellen de feiten. De TCT doet net als voorheen z’n werk moeiteloos. Naadloze overgangen van de ene naar de andere versnelling. Heerlijk in combinatie met deze dieselmotor. De term “Euro 6” had echter wel een paar verrassingen in petto.
Er zijn 3 belangrijke nieuwigheden te bespeuren voor een aantal Euro 6 versie. De eerste geldt voorlopig alleen voor de voor de 1.6 JTDm 16v 120 pk.
- Een 2e type EGR systeem. Een zogenaamd lage druk EGR systeem. Het beruchte EGR systeem wordt nu het hoge druk EGR systeem genoemd. Deze wordt gehandhaafd maar is alleen tijdens de opwarmfase van de motor actief. Het lage druk EGR systeem neemt tijdens het opwarmen van de motor de taak over.
De volgende 2 gelden voor zowel de 1.6 als de 2.0 JTDm 16v versies.
- NOx Storage Catalysator (NSC). Een nieuw type katalysator die de oude oxidatie katalysator vervangt. Ook deze kat regenereert regelmatig. Veel vaker dan het actieve roetfilter (DPF).
- Elektronische gestuurde leidschoepregeling voor de turbodruk . Niet langer meer met een vacuüm gestuurde membraam, maar met een stappen motor. Dit is een hele grote vooruitgang wat ons betreft.
Wat doet onze tuning? De Giulietta is uiteraard voorzien van de DNA knop. De N-stand hebben we ongemoeid gelaten met uitzondering van de gaspedaalreactie. Deze is iets aangescherpt. De koppel- en vermogenswinst zit allemaal in de D-stand. Ook hier een aangescherpte gaspedaalreactie. Uiteraard is de motor weer beschermt tegen “koud trappers” en overbelasting als gevolg van een te hoge motortemperatuur. Wel hebben we de uitlaatgastemperatuur beperking moeten aanpassen omdat men anders simpelweg het maximale vermogen niet langdurig kan blijven aanspreken. Wij houden van het hele werk en niet van het halve.
Resultaten
- Toerenbegrenzer ongewijzigd
- Motortemperatuur afhankelijke koppel beperking bij koude en te hete motor.
- Aangepaste gaspedaalreactie in N- en D-stand
- Aangepaste uitlaatgastemperatuur begrenzing
- Aangepaste gaspedaalreactie zowel in N- als in de D-stand.
- Chiptuning heeft geen invloed op energielabel en CO2 uitstoot
- Type injectiesysteem: Bosch EDC17C69
- Type EPROM: Flash EEPROM via BDM programmeren
Kwaliteit
Squadra Tuning is een gerenommeerd en gerespecteerd chiptuningsbedrijf gespecialiseerd in het softwarematig tunen van auto’s uit de FCA groep. Door deze specialisatie zijn wij uitstekend op de hoogte van alle technische aspecten. Wij ontwikkelen de motormanagement software vanuit onze technische kennis, jaren lange ervaring en zijn realistisch over wat wel en niet mogelijk is qua koppel- en vermogenswinsten. Wij onderscheiden ons door kennis, kwaliteit en no-nonsense instelling. Ook onze persoonlijke aandacht voor de klant wordt zeer gewaardeerd.
Prijs en aanvraag
-
Squadra Chiptuning medio
€ 490 ,- -
Squadra Chiptuning massimo
€ 590 ,-
Ervaringen
Er zijn nog geen ervaringen gedeeld voor de "Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm 16v 175 pk TCT Euro 6". Deel als eerste uw chiptuning ervaring voor de "Alfa Romeo Giulietta ". Dit kan door een e-mail te sturen naar info@squadra-tuning.nl. Wij plaatsen vervolgens uw ervaring zo spoedig mogelijk op de website.
