Resultaten

  • Toerenbegrenzer ongewijzigd
  • Temperatuursafhankelijke koppel beperking bij koude en te hete motor
  • Stationair toerental verhoging van 850 naar 900 RPM mits nodig
  • Koppelbeperking in 1e en 2e versnelling
  • Artikel EGR
  • Artikel DPF roetfilter
  • Artikel JTD tuning 16v
  • JTD turbo's
  • Type injectiesysteem: Bosch EDC16C39
  • Type EPROM: Flash EEPROM

Kwaliteit

Squadra Tuning is een gerenommeerd en gerespecteerd chiptuningsbedrijf gespecialiseerd in het softwarematig tunen van auto’s uit de FCA groep. Door deze specialisatie zijn wij uitstekend op de hoogte van alle technische aspecten. Wij ontwikkelen de motormanagement software vanuit onze technische kennis, jaren lange ervaring en zijn realistisch over wat wel en niet mogelijk is qua koppel- en vermogenswinsten. Wij onderscheiden ons door kennis, kwaliteit en no-nonsense instelling. Ook onze persoonlijke aandacht voor de klant wordt zeer gewaardeerd.


Prijs en aanvraag

  • Squadra Chiptuning medio
    € 410 ,-
  • Squadra Chiptuning massimo
    € 560 ,-

Neem contact op

Ervaringen

Patrick

Het heeft even geduurd want ik wilde wat kilometers maken alvorens mijn feedback te geven. Inmiddels is dat gelukt (zelfs nog wat Nordschleife kilometers erbij). De auto is een Alfa GT 1.9 JTD 16v uit 2005, gechipt naar 180 pk / 360 NM.

1. Stationaire eigenschappen van de motor: Absoluut een 5!
Het is nu eindelijk eens mogelijk om de auto fatsoenlijk op de koppeling te rijden. Vooral bij inparkeren is dat heel handig. Het beetje extra geluid valt totaal in het niet bij de rust in het interieur. (geen trillende pook e.d.)

2. Oppakgedrag bij wegrijden: 5
Het lijkt wel of alles (gas en koppeling) veel beter op elkaar afgestemd zijn. Stuk aangenamer dan voorheen

3. Oppakgedrag bij lage toeren: 4
Tal van bochten kunnen nu in de 3e versnelling en gasgeven zorgt dan nog voor een mooie acceleratie. Maar het blijft wel een turbo....

4. Het doortrekken in hoge toeren: 5
Geweldig! Autobahn ritten zijn een waar genoegen. Ze klimt zo snel en lekker de toeren in dat het jammer is dat het feest bij 4500tpm ophoudt. De (nog) luidere turbofluit werkt ook erg enthousiasmerend

5. Het brandstofverbruik: eehhh 1
Eigenlijk niet eerlijk, want het verbruik wordt bepaald door je rechtervoet. Ze loopt nu zoveel lekkerder dat die voet veel vaker naar beneden gaat.

6. Algemene Beoordeling: 5
Uiteraard heeft Alfa andere zaken ook hoog op de agenda staan (duurzaamheid, modellenpolitiek, milieu etc.), maar dit is eigenlijk zoals de GT af fabriek behoort te rijden! Ik had het veel eerder moeten doen.

Stephan, bedankt en tot de volgende Alfa!