Resultaten

  • Toerenbegrenzer van 6500 naar 6900
  • Type injectiesysteem: Bosch Motronic ML4.1 + Bosch EZK212
  • Type EPROM: DIL28 27C256 + 87C257
  • Inbouwhandleiding
  • Plaats van de ECU

Kwaliteit

Squadra Tuning is een gerenommeerd en gerespecteerd chiptuningsbedrijf gespecialiseerd in het softwarematig tunen van auto’s uit de FCA groep. Door deze specialisatie zijn wij uitstekend op de hoogte van alle technische aspecten. Wij ontwikkelen de motormanagement software vanuit onze technische kennis, jaren lange ervaring en zijn realistisch over wat wel en niet mogelijk is qua koppel- en vermogenswinsten. Wij onderscheiden ons door kennis, kwaliteit en no-nonsense instelling. Ook onze persoonlijke aandacht voor de klant wordt zeer gewaardeerd.


Prijs en aanvraag

  • Squadra chip
    € 435 ,-
  • montage (verzenden mogelijk)
    € 75 ,-

Neem contact op

Ervaringen

Dave Jansen

Met de aankoop van mijn GTV V6 TB uit november 1999 was ik in het begin in extase! De GTV had een chiptuning ondergaan van een ander bekend merk en dat was natuurlijk niet niks! Na enkele maanden begon ik toch te twijfelen aan het beloofde vermogen aangezien ik moeite had om bepaalde andere TB auto's bij te houden en heb ik diverse tests laten uitvoeren om het vermogen te kunnen meten. Hieruit bleek dat de GTV in de lage toeren nog minder vermogen had als een originele ongechipte V6 tb?! Daarnaast begon de GTV bij de koude start steeds slechter aan te slaan en liep ze erbarmelijk slecht. Het benzine verbruik was gemiddeld 1 op 5 zelfs bij normaal rijgedrag. Het werd dus tijd om een verbetering aan de GTV aan te brengen.

Na diverse adviezen op het 916 forum en overleg met Stephan de stap gezet om de oude chips te verruilen tegen Squadra chips. Al met al een middagje bezig geweest met testen en fijnafstelling van de GTV. Eindresultaat: Het is bijna onbeschrijflijk wat een verschil er is tussen beide merken. De GTV trekt nu onderin de toeren al goed weg en zodra je boven de 3000 toeren komt gaat ze als een raket er vandoor tot aan de toerenbegrenzer. Terugschakelen is overbodig in elke versnelling.

Nooit geweten dat de GTV zo ontzettend lekker kan rijden!!

Mijn advies is Squadra voor elke GTV V6 TB rijder.

Aart van der Pol

Toen ik in november 2004 een zwarte Alfa GTV 2.0 V6 TB kocht was ik van mening dat 200 pk voor mijn GTV ruim voldoende was. De GTV was geheel schadevrij en, op de velgen na, standaard. Dat vond ik helemaal OK en wilde dit graag zo houden. Toen ik echter een half jaar later betrokken was bij een ongeval en de GTV gespoten moest worden heb ik gekozen om de GTV helemaal te laten overspuiten en wel in de kleur geel. Dit resulteerde in het feit dat sportieve lijnen van de GTV extra benadrukt worden en zo doende vond ik het nodig om onder de motorkap ook het een en ander aan te passen. Omdat ik enorm veel positieve reacties had gehoord, waaronder ook mensen met een technische achtergrond, koos ik voor een chip van Squadra Tuning. De chip was snel geplaatst en al tijdens de testrit ben ik overtuigd van de positieve eigenschappen van de Squadra chip! Vanaf de 2000 toeren pakt de motor al beter op en van af de 2500 rpm voel je duidelijk dat er heel wat extra pk’s en Nm bij zijn gekomen. Van af de 3500 rpm is het groot feest! De GTV sleurt je met een ongekende souplesse en enorme snelheid door de toeren heen en lijkt van geen ophouden te weten: echt fantastisch!! Doordat ik ook door Squadra een blow off valve van Forge heb laten monteren blijft de turbo tijdens het opschakelen beter op toeren zodat ook daardoor snelheidswinst gepakt word! Net als de Squadra chip, een AANRADER!

Eric Raaymakers

In een woord Geweldig!!!

Mijn 99'er GTV2.0V6TB was voorheen zeker geen trage coupe, maar op de snelweg schaamde ik me toch wel eens als ik een wegaccelerende Audi of Golf TDI niet meteen kon volgen. Met name het oppakken bij de lagere toerentallen liet te wensen over. In een bepaald toerengebied reageert een 2.0 TS zelfs vlotter. Kees Verdoorn vroeg me of ik niet eens een chip wilde proberen en heeft me aangeboden op basis van niet tevreden, geld terug de chip te testen (hij wist immers dat hij nog nooit een Squadrachip heeft hoeven terugnemen).Zo gezegd, zo gedaan. Het inbouwen was binnen 45 minuten gebeurd.

En inderdaad ook ik wil de chip niet meer kwijt. De koppelwinst is enorm en de GTV pakt veel beter op bij lagere toerentallen. Ook bij mij wordt het einde van de snelheidsmeter nu soms bereikt. Ik ben zo tevreden dat ik vandaag (2 november) ook mijn 75 TS zelf heb voorzien van een Squadrachip. Eerste reactie is in ieder geval ook erg positief. Start goed, loopt nog steeds mooi stationair en is merkbaar sterker in de lagere toeren.

André Vuurboom

De chip werkt perfect, levert ongehoord veel extra koppel en dat merk je! sprintjes van 0-100 km/h zijn met gemak uit te voeren onder de magische 7 seconden grens. op de snelweg is terugschakelen naar 4 overbodig, de GTV stuift in de vijf ongehoord snel weg, en laat TDI-tjes (rode D, rode I) achter alsof het driewielers zijn, prachtig! Het brandstofgebruik blijft daarbij ongewijzigd. Topsnelheid ligt ook een stuk hoger (op de klok 260!). Zeker een stuk sneller dan de standaard 3.0 V6! Een echte aanrader!

John Ackermans

Zoals beloofd mijn uiterst positieve reactie op de door jou geplaatste chip in de GTV V6 turbo.
De motor loopt over het gehele toerenbereik iets mooier en pakt in de lagere toerentallen iets makkelijker op, maar de beleving begint op het moment dat de turbo inkomt!
Iets meer koppel onderin, maar giga meer koppel en vermogen in de hogere toerentallen. De beloofde 30 pk's extra zijn inderdaad goed voelbaar aanwezig.

Bij 2800 rpm komt het geweld los en loopt door tot 6900 rpm. Duidelijk voelbaar zijn de 'reserve' pk's die wachten tot ze aangesproken worden. Onmiddellijk na het inkomen van de turbo, gaat de GTV er vandoor, om bij 6900 rpm (265 km op de teller) te stoppen.

Prijs en kwaliteit zijn uitstekend in verhouding.

Pascal

Bij deze mijn reaktie op het vervangen van de originele eproms.

Allereerst moet ik zeggen dat ik het extra vermogen niet nodig had, aangezien ik reeds zeer tevreden was over het aanwezige standaard vermogen.Echter nadat ik enkele malen de squadra tuning site (en andere) bezocht had, wilde ik dit gewoon hebben en eigenlijk wilde ik meer vermogen dan de 3 liters V6.(Verwend he)

Ik ben erg vers in de ALFA liefde en wist niet dat deze techniek zo mooi is. Mijn enige probleem was dat mijn GTV reeds heel wat km bij zijn vorige eigenaar gemaakt had. Ik heb de auto allereerst technisch geheel laten keuren om er zeker van te zijn dat alles ook OK was.Gelukkig was alles zeer fris en technisch 100%. Nou dan maar een afspraak maken. Stuur ze maar op dan bouw ik ze zelf wel in. Omdat ik echter koude voeten kreeg heb ik gelijk dezelfde dag een afspraak met Stephan gemaakt dat hij ze maar moest monteren. (Stel de auto was reeds gechipped en dan…Ik kon dit niet beoordelen.)

De volgende ochtend vroeg naar Breukelen waar ik, na wat koppen koffie, de V6 turbo naar binnen kon rijden. Oh jee. De eerste computer was reeds geopend geweest. Zou hij dan toch….Nee. Gelukkig (of jammer t’is maar hoe je het bekijkt) waren de chips nog origineel.

Hij kon dus nog beter.

Nou, het heeft even geduurd dat ik erachter was wat nou eigenlijk verbeterd was, omdat ik voorheen nooit vaak het aanwezige vermogen heb aangesproken en dus dacht geen goede referentie te hebben. Het koppel bij lage toeren (voordat de turbo inkomt) is iets verbeterd echter iets minder dan verwacht, maar wanneer bij zo’n 2600 rpm de turbo begint te werken dan……Wauw.

Het is heel goed merkbaar dat er nu geen ‘regelgaten’ meer inzitten. Voorheen kwam een berg koppel vrij bij 2700rpm’s wat je helaas voelde wegzakken. Dit gaat nou gewoon lekker door. Of zoals Stephan zelf aanhaalde. Hij is veel vastberadener en gaat door tot 6900 rpm’s.

Het is nu nog prettiger rijden. Ook in de hoogste versnelling is het vanaf 2600 rpm’s absoluut niet nodig om terug te schakelen.Wat een (extra) power.

Kortom: Ik ben erg tevreden.

Rob Extra

Hierbij de eerste indrukken na twee weken rijden me het Squadra chipset in de GTV Turbo.

In eerste instantie leken de gedragingen van de auto niet veel anders te zijn dan voorheen. Totdat zich de eerste gelegenheid voordeed het gas eens wat dieper in te trappen! Vanaf ca. 2600 rpm ontwikkelt zich een beduidend hoger koppel dat de auto zeer gelijkmatig tot aan zijn maximale toerental brengt. De dip rond de 4000 rpm is evenals het heftig inslaan van de overboost druk bij ca. 4500 rpm verdwenen! De auto lijkt hierdoor "rustiger" in het gedrag maar is in alle gevallen veel soepeler en sneller dan voorheen. In het lagere toerenbereik (< ca. 2400) zijn de verschillen (natuurlijk) minder drastisch vanwege het feit dat de turbo geen noemswaardige arbeid verricht. Toch is duidelijk merkbaar dat de auto gemakkelijker en soepeler van zijn plaats wil komen dan voorheen. In alle opzichten is de driveability van de auto aanzienlijk verbeterd! Voor wat betreft het toegenomen vermogen was de ervaring op de Duitse snelweg een ware sensatie: Om vanaf zo'n 140 km/h nog eens lekker te accelereren hoeft niet meer teruggeschakeld te worden naar de vierde versnelling. Gewoon gas geven en het stuur vast houden. Wat er dan gebeurd is hier misschien niet zo goed uit te leggen. Dat zou iedere turbo rijder zelf moeten ervaren! De auto begint fenomenaal te trekken en wil hiermee doorgaan tot aan het maximale toerental. Helaas heb in niet kunnen constateren dat de topsnelheid hoger is dan voorheen. Wellicht vanwege het feit dat de snelweg op het stuk waar ik in de gelegenheid was om even gas te geven een constante lichte stijging vertoonde. Wat mij betreft zijn jou chips een aanrader voor alle GTV Turbo rijders. Het rijplezier, rijgemak en de totale karakteristiek van de auto zijn over het hele bereik beduidend beter dan origineel! Reactie n.a.v enquêteformulier: - Na inbouw van de Squadrachip lijkt het alsof ik een andere auto heb! De motor reageert veel feller op het gas en koppel/vermogen zijn enorm toegenomen. De driveability is veel beter geworden, vanaf 2500 rpm reageert de motor direct bij gasgeven, een turbolag is bijna niet meer merkbaar. - Als autotechnisch ingenieur met redelijk wat ervaring in de autobranche kan ik niet anders dan Squadra iedereen aanbevelen. In tegenstelling tot veel andere "tuners" staat hier kwaliteit op de eerste plaats! Meer prestaties zinder toename in het brandstofverbruik in het normale gebruik of brekende zuigerveren. Uiteraard zullen bij elke toename van motorprestaties de marges m.b.t. motorslijtage wat kleiner worden, maar dat is geen enkel probleem zolang je de Italiaanse techniek met respect behandeld. Geen onzinverhalen, gewoon koppel, vermogen en service voor een aantrekkelijke prijs. - De deuken in de vermogens- en koppelkromme zijn met de vervanging van de chips verdwenen.