Resultaten


Kwaliteit

Squadra Tuning is een gerenommeerd en gerespecteerd chiptuningsbedrijf gespecialiseerd in het softwarematig tunen van auto’s uit de FCA groep. Door deze specialisatie zijn wij uitstekend op de hoogte van alle technische aspecten. Wij ontwikkelen de motormanagement software vanuit onze technische kennis, jaren lange ervaring en zijn realistisch over wat wel en niet mogelijk is qua koppel- en vermogenswinsten. Wij onderscheiden ons door kennis, kwaliteit en no-nonsense instelling. Ook onze persoonlijke aandacht voor de klant wordt zeer gewaardeerd.


Prijs en aanvraag

  • Squadrachip
    € 260 ,-
  • Montage (verzenden mogelijk)
    € 35 ,-

Neem contact op

Ervaringen

Xavier de Kroon

Type: Alfa Romeo Spider 3.0 V6 12v (2000)

1) stationair eigenschappen: 2 (ik ervaar geen verschil)
2) oppakgedrag bij wegrijden: 4 (ik ervaar een groot verschil)
3) oppakgedrag bij lagere toeren: 4 (ik ervaar een groot verschil)
4) het doortrekken in hogere toeren: 4 (ik ervaar een groot verschil)
5) het brandstofverbruik: 2 (ik ervaar geen verschil)
6) algehele beoordeling: 4 (ik ervaar een groot verschil)

Toelichting:
Het lijkt alsof de tuning een weerstand heeft weggenomen. Wat opvalt is dat alles soepeler en met meer gemak lijkt te gaan. De tuning is duidelijk merkbaar, ook als niet de maximale prestaties worden gevraagd.

Olivier Lezer

Ik kwam bij Squadra Tuning uit omdat dit werd aangeraden door leden van de SCARB en door een paar goede vrienden. Dus ik een afspraak maken, want ook ik wilde nog iets meer pit in mijn 3.0L V6. Op zaterdag 23 september rond 10 uur kwam ik bij Stephan in Nunspeet aan. Nog geen half uur later had hij zijn pc op mijn auto aangesloten om hem uit te lezen. We zijn er gelijk achter gekomen dat mijn lambda sonde kapot was. Ook toen Stephan onder de motor kap ging kijken vond hij nog wat kleinigheden (verkeerde bougies, en versleten pakkingen). Dit heb ik gelijk een week later aangevinkt bij de locale Alfa garage en nu loopt hij weer super stationair, bedankt voor het opsporen van het probleem!!

Maar nu dan natuurlijk de reden waarvoor ik naar Stephan kwam, de chip! Na het installeren van de chip, wat in principe zo gebeurt is, gingen we hem natuurlijk even uit proberen. Over het stationair lopen kon ik niks zeggen omdat hij niet lekker stationair liep( door lambda sonde, en valse lucht). Wat mij direct opviel was dat hij met lage toeren veel meer kracht had op de snel weg, dit merkte ik vooral op mijn weg terug. Ook kon ik hem lekker ver door trekken in zijn toeren. Dat hij lekker snel reed is was ook de politie opgevallen wat mij 60 euro boeten opleverde. ( blijkbaar is er traject controle tussen Woerden en Utrecht ).

Thuis heb ik gelijk een afspraak gemaakt om de lambda- sonde te repareren. Een week later is mijn Alfa gerepareerd en liep hij weer als een zonnetje en kon ik hem dus goed gaan beoordelen.

Stationair eigenschappen van de moter : 2 ( niet gemeten )
Oppak gedrag bij wegrijden : 3 kleine verbetering
Oppak gedrag bij lagere toeren : 4 flinke verbetering
Het doortrekken in de hoge toeren : 4 flinke verbetering
Het brandstofverbruik : 2 geen merkbare verandering
Algemene beoordeling : 4 flinke verbetering

Doordat hij op de punten die ik erg belangrijk vond goed scoort geef ik de chip een dikke 10!! Bedankt Stephan, voor het chippen van mijn auto!

Jasper Caminada

Ik had met Stephan afgesproken op een zaterdag ochtend, ik had alvast super-98 getankt (want die mag je na de tuning alleen nog maar gebruiken). Rustig warm gereden, en nog even voor de laatste keer voelen hoe de auto bepaalde dingen deed voor de aanpassing zoals optrekken, doortrekken in de versnellingen enz.

Het tunen zelf (het vervangen van de chip) is niet echt veel werk, maar de verandering die zo’n kleine anders geprogrammeerde chip kan bewerkstelligen is enorm. Met een grote nieuwsgierigheid stapte ik na de ingreep in mijn auto om terug naar huis te gaan. De rit naar huis was voor mij ongeveer 50 km met snelweg en binnendoor-weggetjes, dus ik kon gelijk goed gaan uitproberen!.

Even warm rijden, en daar kwam de oprit van de snelweg, rustig in zijn 2 erop draaien, gas erop en gaan!! Echt super, door naar zijn 3, en weer gaan!! Kijk in je achteruitkijkspiegel, iedereen is weg!! Dat gaat zo hard, en zo aanmerkelijk veel sneller dan in de originele situatie, ook verder in zijn 4 en gewoon doortrekken, geen enkel probleem. Toen heb ik gas losgelaten omdat in Nederland de kans groot is dat je oom agent tegenkomt langs en op de wegen!! Je merkt echt dat in de versnellingen 2, 3, en 4 het koppel enorm is toegenomen, en doordat het maximale toerental is verhoogd kun je dat extra vermogen ook langer en beter gebruiken. Met name in de tussensprints is de auto veel vlotter geworden.

Nu heb je een auto als een Spider niet om de hele tijd te racen, en dat was ook niet mijn hoofddoel. De auto rijdt gewoon veel soepeler en pakt beter op in alle versnellingen, dit betekend gewoon minder schakelen en lekker relaxed rijden. Rustig 50 in zijn 5, een lekkere brom in het vooronder, kan allemaal prima want hij pakt makkelijk op bij gas geven, en dan rijdt je prima met het verkeer mee. Maar wil je gas geven dan gaat de Spider er echt als een raket vandoor, gewoon super! Wat er eventueel veranderd is aan de topsnelheid van de Spider weet ik niet, die heb ik nooit gereden, in de oude situatie niet, en ook in de nieuwe niet. Persoonlijk vind ik dat ook niet belangrijk voor een Spider, want die heb je toch om lekker te toeren.

Voor de overzichten met betrekking tot de winst in vermogen en koppel van een Spider V6 bekijk dan de site van Squadra tuning.

Conclusie:

Mijn wens en verwachting om de Spider lekkerder en soepeler te laten rijden is ruimschoots uitgekomen, voor een in mijn ogen zeer redelijk bedrag heb ik er veel rijplezier bij gekregen, en ik kan iedereen aanraden om het ook te laten doen! Nu nog wachten op mooi weer, en dan van de zomer weer lekker toeren met het dak eraf!!. Stephan bedankt, ik ben zeer tevreden over het resultaat

Marlon Abels

Ik was al heel lang van plan om mijn alfa's (ik had ook een 147) te laten tunen maar er zijn gewoon heel veel slechte aanbieders die ik niet vertrouw. Doordat ik veel had gelezen en informatie had verzameld kwam ik uiteindelijk terecht bij Squadra Tuning.

Op de heen weg was ik al even aan het racen met een oudere Porsche. Ik kreeg al zin..... Nadat alle voorzorgsmaatregelen waren getroffen om met de auto te beginnen geef ik even een aantal details van de auto.

Spider 3.0 L V6 12v Bouwjaar 1995, 192PK bij 5600 TPM, 260NM bij 4400 TPM, 125000 km gelopen, Verlaagd onderstel

Andere achterdemper (4 uitlaten)

De Squadrachip geeft 11 pk maximaal extra bij 5500 TPM: 203 PK! en 19NM gewonnen 279NM : bij 4000 TPM. Maar wat veel belangrijker is is dat ik over het hele toerengebied tussen de 6 en 14PK heb gewonnen en gem. 20 tot 24NM aan koppel

Bij deze auto zit je gemiddeld met de toeren tussen de 2000 en 3000 toeren. Ik hoef namelijk niet zoals met een kleinere motorinhoud altijd door te trekken tot 6500 toeren om snel weg te komen. Een tweede is dat de toerenbegrenzer 400 toeren is verschoven naar 6700. Dit was ook mogelijk omdat ik na 6300 toeren nog genoeg PK's had. Je kan dus veel langer doortrekken.

De praktijk:

Op de terugweg merkte ik niet direct heel veel verschil maar na de nodige tests was ik toch wel onder de indruk. Het is van nature al een BEEST en hij is alleen nog gemener en gevaarlijker geworden!!!!

Vanaf 2000 toeren heb ik al dik 200NM tot mijn beschikking. Ik trek hem door tot 170Km op de teller in de derde versnelling !!! ongelofelijk. De vierde versnelling gaat tot 200 Km, echt niet normaal maar het leuke is dat je ook gewoon in een hoge versnelling langzaam kunt rijden. Over het verbruik kan ik nog niets zeggen omdat ik dat nog niet heb kunnen meten.

Conclusie: Stephan heeft een pracht van een job gedaan. Het was al een beresterke motor maar er is toch nog heel wat uitgehaald en dan wil ik met nadruk zeggen in het gebied van 2500 TPM tot 5000 TPM.

Op naar de volgende fantastische zomer..........

Bedankt Stephan.