Chiptuning "Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm 16v 95 pk"
De MiTo 1.3 Multijet 95 pk versie is het eerste type van de nieuwe generatie Magneti Marelli 8DF systeem welke Squadra Tuning kan chiptunen.
Net als altijd hebben wij ook deze versie uitgebreid getest op de weg en de vermogensbank voor de juist afstelling. Wat opvalt bij de 1.3 Multijet 95 pk is het brede koppelgebied. Tussen 1800 en 3500 toeren wordt er 190 Nm of meer geleverd. Het maximum van 206 Nm zit zelfs op een wat ongebruikelijke 3000 toeren. Het beloofde vermogen van 95 pk werd keurig gehaald. Al onze inspanningen leverde maximaal 240 Nm en 112 pk op. Maar nog steeds met een breed verdeeld koppel. Het maximum van 240 Nm zit nu bij 2500 toeren. Het geheel wordt afgesloten met een keurige 112 pk bij 4000 toeren. Uiteraard is ook de gaspedaalreactie aangepast. Zowel in de N-stand als D-stand. De getunde waarden zijn overigens alleen beschikbaar in de D-stand. De N-stand laten we ongemoeid.
Resultaten
- Toerenbegrenzer ongewijzigd
- Temperatuursafhankelijke koppel beperking bij koude en te hete motor
- EGR uitschakeling
- Chiptuning heeft geen invloed op energielabel en CO2 uitstoot
- Info over Magneti Marelli Multijet chiptuning.
- Type injectiesysteem: Magnetti Marelli 8DF
- Type EPROM: Flash EEPROM
Kwaliteit
Squadra Tuning is een gerenommeerd en gerespecteerd chiptuningsbedrijf gespecialiseerd in het softwarematig tunen van auto’s uit de FCA groep. Door deze specialisatie zijn wij uitstekend op de hoogte van alle technische aspecten. Wij ontwikkelen de motormanagement software vanuit onze technische kennis, jaren lange ervaring en zijn realistisch over wat wel en niet mogelijk is qua koppel- en vermogenswinsten. Wij onderscheiden ons door kennis, kwaliteit en no-nonsense instelling. Ook onze persoonlijke aandacht voor de klant wordt zeer gewaardeerd.
Prijs en aanvraag
-
Squadra chiptuning
€ 480 ,-
Ervaringen
Lodens Michael
Stationair eigenschappen van de motor: 5 ik ervaar een zeer groot verschil
Oppakgedrag bij wegrijden: 4 ik ervaar een groot verschil
Oppakgedraag bij lagere toeren: 5 ik ervaar een zeer groot verschil
Doortrekken in hogere toeren: 4 ik ervaar een groot verschil
Het brandstof verbruik: 4 ik ervaar een groot verschil
Algehele beoordeling: 5 ik ervaar een zeer groot verschil
Ruimte voor toelichting:
Toen ik voordien wou aanzetten moest je altijd wat gas bijgeven of de wagen viel stil. Na de tuning kon je nu gewoon de koppeling laten komen en de auto zet mooi aan dit heeft echt een veel aangenamer rijgevoel. Voordien moest je echt in hoge toerentalen gaan rijden om goed vooruit te gaan, nu heb je constant koppel beschikbaar en kan je rond de 2500-3000 tr versmijten terwijl je toch aardig vooruit gaat. De wagen rijd nu echt goed in alle toerentallen en heeft geen zwake momenten meer. Rond het brandstof verbruik kan ik nog niet veel zeggen aangezien de wagen nog maar 2 weken geleden onder handen is genomen. Na de tuning ben ik gaan tanken en heb de boordcomputer gereset, deze staat nu op 6,1 l 100km terwijl dit voordien ongeveer 6,8 l 100km was. Het is echt de moeite waard.
Patrick uit Belgie
Ik heb mijn Mito 95pk bij Alfa Godderis in Brugge laten tunen.
Dit is mijn evaluatie:
Stationair eigenschappen: Ik ervaar een groot verschil (4)
Oppakgedrag bij wegrijden: Ik ervaar een groot verschil (4)
Oppakgedrag bij lagere toeren: Ik ervaar een zeer groot verschil (5)
Doortrekken in de hogere toeren: Ik ervaar een groot verschil (4)
Brandstofverbruik: Ik ervaar een zeer groot verschil (5)
Algehele beoordeling: Ik ervaar een groot verschil (4)
Ik heb een sportieve rijstijl en ga in hoge toeren. De motor draait merkbaar beter zowel in lage als in hoge toeren.
Toch stel ik vast dat ik met een volle tank ongeveer 50km verder rijd.
De chiptuning, in de Alfa garage Godderis in Brugge is een aanrader.
Beste groeten en succes nog.