Resultaten

  • Ongewijzigde toerenbegrenzer
  • Verbeterde koudloop eigenschappen
  • Cilinderuitschakeling uitgezet
  • Start/stop uitgezet
  • Koppeltoename in A-stand
  • Gaspedaalreactie in A,N,D en Race veel beter doseerbaar gemaakt
  • Gewijzigde uitlaatkleppen open/dicht strategie
  • Tip: Remote start, zie "OBD tools"
  • Tip: Lees het gehele bovenstaande artikel.

Kwaliteit

Squadra Tuning is een gerenommeerd en gerespecteerd chiptuningsbedrijf gespecialiseerd in het softwarematig tunen van auto’s uit de FCA groep. Door deze specialisatie zijn wij uitstekend op de hoogte van alle technische aspecten. Wij ontwikkelen de motormanagement software vanuit onze technische kennis, jaren lange ervaring en zijn realistisch over wat wel en niet mogelijk is qua koppel- en vermogenswinsten. Wij onderscheiden ons door kennis, kwaliteit en no-nonsense instelling. Ook onze persoonlijke aandacht voor de klant wordt zeer gewaardeerd.


Prijs en aanvraag

  • Medio Chiptuning
    € 590 ,-
  • Massimo Chiptuning
    € 790 ,-

Neem contact op

Ervaringen

Louis uit Eindhoven

Ik had al een tijdje rondgekeken naar een goede tuning voor mijn Stelvio QV waarbij het vermogen sterk toe zou nemen en de rest van de instellingen de auto niet onrustiger zou maken. Na uitgebreid zoekwerk en een referentie van een race vriend heb ik Squadra Tuning gekozen. Het Massimo pakket.

Een dag na je goede werk viel me, in de stad vooral, op hoeveel rustiger de auto is geworden door de uitschakeling van het cilinderuitschakeling. Het gaspedaal is ook veel minder nerveus geworden en lijkt nu meer op die zoals bij Duitse auto’s ...

Ook dat hinderlijke start/stop systeem van de motor bij stoplichten en zo is nu gelukkig weg. Het verbruik is overigens niet merkbaar opgelopen door deze wijzigingen.

Maar nu naar waar het om te doen is. Meer vermogen: In een woord fenomenaal. Het geweld dat loskomt bij staande start is brachiaal. Met geen enkele auto eerder beleefd.
Ook niet bij andere sportauto’s. De vierwielaandrijving zorgt ervoor dat de energie zich volledig direct ontvouwt op de aandrijving zonder spinnende wielen of scheef trekkende auto. Nog meer racy dan in m’n Giulia-Q voorheen.

Het door jullie geïnstalleerde winterstart systeem (Remote start) kwam heerlijk van pas tijdens de korte winterweken die we hadden. Compliment dat je een itch die Alfa zelf niet kon oplossen door jullie ontdekt is en verholpen. Compliment.

De Performance Logger voor extra uitlezingen van auto gegevens in het display is ook een openbaring. Bijvoorbeeld dat de werkelijke olie temperatuur lager is dan de indruk die je standaard krijg met de streepjes.
De timing voor acceleratie is bijzonder leuk en zorgt voor wat extra bandenslijtage in de toekomst….

Een "ouwe" rot.

Ik zou een hele middag kunnen schrijven over mijn ervaring met de Stelvio Q nadat jij hem hebt aangepast.

Maar ook over bijna 40 jaar Alfa rijden, over ruim 3 decennia lang Alfa Romeo dealer zijn, over mijn circuit ervaringen, heuvelklim-wedstrijden etc etc etc.
Ik heb ze allemaal gereden, gevoeld, geproefd, begeerd, elke dag weer.

Ik was echter al na twee dagen uitgekeken op de originele Stelvio Q af fabriek, miste mijn door jouw aangepaste Giulia 2.0T. Ik snapte niet goed wat ze in Italië gedaan hadden en waarom,

Maar wat heb je er een prachtige auto van gemaakt! Alsof ik mijn GTV6 en 156GTA gevoel weer helemaal terug kreeg, maar dan ook nog eens bloedsnel.
Dankjewel, dankjewel!

Mijn 4c veranderde je al in een echte racer. Maar met mijn Q breng ik oma nu netjes naar de kerk en verbeter daarna mijn ronde record op de Nordschleife………wat een auto…..

Dhr. van der W.

De Stelvio Q rijdt hemels!! Zoveel meer rust aan boord zonder die vervelende cilinderuitschakeling, dat merk je pas als het er niet meer is! Dit in combinatie met de aangepaste gasrespons maakt het rijden veel plezieriger! Bochten rijden gaat nu veel vloeiender, wat een verschil! En het continue horen en voelen van alle 6 cilinders geeft zoveel voldoening. En dan hebben we het nog niet eens over het extra vermogen gehad, eigenlijk ook niet echt nodig, want dat was al er al ruim voldoende. Maar toch klinken en voelen de volgas-acceleraties nu nog nadrukkelijker.
De mogelijkheid om de uitlaatklep nu met de DNA-RACE schakelaar open en dicht te zetten is leuk voor onder een brug, door een tunnel of om een mede-Alfist op de weg te begroeten. Ik zeg Squadra bedankt dat jullie voor mij Alfa nr. 4 naar een flink hoger niveau hebben getild!