Chiptuning "Campertuning Ducato 3.0 Multijet 16v 177/180 pk Euro 5"
De 3.0 Multijet was voor model 2011 de opvolger van de 3.0 Multijet met 156 pk. Met 400 Nm en 177 pk. Er zijn een aantal belangrijke verschillen. Men is overgestapt van een turbo met vaste geometrie naar een turbo met variablele geometrie met elektronsiche regeling. Dat betekent een veel breder werkgebied. En dat is zeer goed te merken. De 3.0 is heel erg sterk in hele lage toeren. Vrijwel vanaf stationair bouwt de turbo direct druk op en begint de motor veel koppel te leveren.
Een tweede belangrijk verschil zijn de injectoren. Deze zijn van het zogenaamde Piëzo type. De voorgaande injectoren werden puls gestuurd. Piëzo injectoren worden met stroom gestuurd. Een techniek die de aansturing nog nauwkeuriger maakt.
Tenslotte is een nieuwe type injectiesysteem toegepast. Het Bosch EDC17CP52 systeem. Een systeem wat op dit moment nog niet via de diagnose stekker getuned kan worden. Dit heeft te maken met het type processor welke wordt toegepast die deze toegang blokkeert. Er is echter altijd een andere ingang welke wij dan uiteraard wel benutten.
Net als bij de voorlopende 156 pk uitvoering hebben de ingenieurs in onze ogen opnieuw een vergissing gemaakt. Men heeft de gaspedaalreactie erg nerveus ingeregeld. Dit betekent dat bij de kleinste beroering van het gaspedaal de motor al behoorlijk heftig reageert. Dit heeft als gevolg dat er moeilijk rustig gemanoeuvreerd of met lage snelheden gereden kan worden. Dit euvel hebben wij aangepakt en zijn er in geslaagd een fijn doceerbare en toch lekker aan het gas hangende gaspedaalreactie te programmeren. Het geeft veel meer rust in het rijden en manoeuvreren gaat met veel minder drama gepaard.
Qua tuningsmogelijkheden is de nieuwe 3.0 tamelijk apart. De motor is namelijk tot heel veel instaat. Maar moet beteugeld worden in verband met de toegepaste versnellingsbak/koppeling. Wij trekken daarom de grens op maximaal 80 Nm koppeltoename. Totaal is er dan 480 Nm en uiteinde maar liefst 210 pk beschikbaar. Of voor de zogenaamde Medio versie 455 Nm en 200 pk. Tevens schakelen wij de uitlaatgasrecirculatie (EGR) uit waardoor de motor in deellast iets minder brandstof verbruikt.
Resultaten
- Type turbo: variable geometrie met elektronische regeling
- Motortemperatuurs afhankelijke koppel- en vermogensafgifte.
- Koppel beperking in 1e en 2e versnelling
- Aangepaste gaspedaalreactie.
- Lees meer over onze campertuning.
- EGR uitschakeling
- Artikel over het roetfilter
- Type injectiesysteem: Bosch EDC16CP52 Euro 5
Kwaliteit
Squadra Tuning is een gerenommeerd en gerespecteerd chiptuningsbedrijf gespecialiseerd in het softwarematig tunen van auto’s uit de FCA groep. Door deze specialisatie zijn wij uitstekend op de hoogte van alle technische aspecten. Wij ontwikkelen de motormanagement software vanuit onze technische kennis, jaren lange ervaring en zijn realistisch over wat wel en niet mogelijk is qua koppel- en vermogenswinsten. Wij onderscheiden ons door kennis, kwaliteit en no-nonsense instelling. Ook onze persoonlijke aandacht voor de klant wordt zeer gewaardeerd.
Prijs en aanvraag
-
Squadra Chiptuning medio
€ 510 ,- -
Squadra Chiptuning massimo
€ 610 ,-
Ervaringen
Er zijn nog geen ervaringen gedeeld voor de "Campertuning Ducato 3.0 Multijet 16v 177/180 pk Euro 5". Deel als eerste uw chiptuning ervaring voor de "Campertuning Ducato ". Dit kan door een e-mail te sturen naar info@squadra-tuning.nl. Wij plaatsen vervolgens uw ervaring zo spoedig mogelijk op de website.