Resultaten

  • Meer informatie over campertuning
  • Motortemperatuur afhankelijke koppel- en vermogensregeling
  • Aangepaste gaspedaalreactie
  • Type injectiesysteem: Magnetti Marelli 9DF Euro 6
  • Koppelbepreking in 1e en 2e versnelling
  • Start/stop uitgeschakeld (actief op aanvraag)

Kwaliteit

Squadra Tuning is een gerenommeerd en gerespecteerd chiptuningsbedrijf gespecialiseerd in het softwarematig tunen van auto’s uit de FCA groep. Door deze specialisatie zijn wij uitstekend op de hoogte van alle technische aspecten. Wij ontwikkelen de motormanagement software vanuit onze technische kennis, jaren lange ervaring en zijn realistisch over wat wel en niet mogelijk is qua koppel- en vermogenswinsten. Wij onderscheiden ons door kennis, kwaliteit en no-nonsense instelling. Ook onze persoonlijke aandacht voor de klant wordt zeer gewaardeerd.


Prijs en aanvraag

  • Medio tuning
    € 490 ,-
  • Massimo tuning
    € 590 ,-

Neem contact op

Ervaringen

Frank en Jolanda

Afgelopen weekend zijn we terug gekomen van onze vakantie in Zweden. We hebben tot nu toe zo’n 3500Km gereden met onze getunede camper.
Het belangrijkste wat ons is opgevallen is dat de motor sinds het bezoek aan jullie bedrijf een stuk minder lawaai maakt. We weten niet of dit komt door de tuning zelf of door de motormanagement software upgrade welke jullie voorafgaand aan de tuning uitgevoerd hebben. Het kan ook een combi van beiden zijn natuurlijk.

De camper maakte vóór het bezoek aan jullie eigenlijk constant een erg aanwezig brommend (bijna nagelend) “werk” geluid, zelfs in zijn 6 op een verder vlakke snelweg. Net of toen de motor continu op de tenen aan het lopen was om de vaart er enigszins in te kunnen houden. Dit (voor ons erg storende) geluid is na de aanpak bij jullie nu alleen nog maar te horen als de camper écht moet werken, dus bij terugschakelen voor een heuvel op of tijdens fors accelereren voor invoegen/inhalen. Wat ons betreft is het rijden met de camper hierdoor een stuk minder vermoeiend geworden.
Verder rijdt de camper een stuk vloeiender weg en pakt veel beter op bij lage toerentallen, dit merk je vooral goed na het nemen van een afslag/rotonde over rijden. Op de Duitse snelweg ook een aantal inhaal manoeuvres uit mogen voeren, dit ging nu ook soepel. Vóór het tunen hebben we zelden geprobeerd in te halen omdat die souplesse er toen helemaal niet was, en de motor dan nóg meer lawaai ging maken.
Over het verschil in verbruik kunnen we dit zeggen:
(Er waren nogal wisselende factoren tijdens het gebruik: lege/volle tanks, net flink boodschappen gedaan dus meer gewicht, temperatuur, weg nat/droog, wind mee of tegen, soort weg, drukte op de weg, enz.)
Vóór het tunen was de beste score : 1 op 10,7 en de slechtste : 1 op 8,8 (over de ca. 2500km sinds levering van de nieuwe camper tot aan de tuning)
Ná het tunen was de beste score : 1 op 11,6 en de slechtste: 1 op 9,5 (over de ca. 3500km sinds tuning van de camper)
De camper líjkt dus iets zuiniger geworden te zijn, maar dat kan zoals gezegd door de vele variabelen vertekend worden. Maar zuiniger rijden was ook nooit de insteek, je rijdt immers nog steeds met een ca. 3500kg wegende rechthoekig doos rond.
Alles samengevat is voor ons het veel stiller lopen van de motor onder normale kruisvaart de belangrijkste (onverwachte, maar zeer gewaardeerde) merkbare verandering na het tunen. Souplesse is ook een flink verbeterd wat het rijden met de camper een stuk prettiger maakt, dus voor ons is de tuning een groot succes.
Hartelijk dank en warme groeten