Resultaten

  • Meer informatie over campertuning
  • Motortemperatuur afhankelijke koppel- en vermogensregeling
  • Aangepaste gaspedaalreactie
  • Type injectiesysteem: Magnetti Marelli 9DF Euro 6
  • Koppelbeperking in 1e en 2e versnelling
  • Start/stop uitschakeling (actief op aanvraag)

Kwaliteit

Squadra Tuning is een gerenommeerd en gerespecteerd chiptuningsbedrijf gespecialiseerd in het softwarematig tunen van auto’s uit de FCA groep. Door deze specialisatie zijn wij uitstekend op de hoogte van alle technische aspecten. Wij ontwikkelen de motormanagement software vanuit onze technische kennis, jaren lange ervaring en zijn realistisch over wat wel en niet mogelijk is qua koppel- en vermogenswinsten. Wij onderscheiden ons door kennis, kwaliteit en no-nonsense instelling. Ook onze persoonlijke aandacht voor de klant wordt zeer gewaardeerd.


Prijs en aanvraag

  • Medio tuning
    € 490 ,-
  • Massimo tuning
    € 590 ,-

Neem contact op

Ervaringen

Henk

Afgelopen 3 weken hebben we onze camper die je voor ons hebt getunede voor het eerst uitgebreid kunnen testen tijdens onze vakantie reis naar Bretagne. We hebben ruim 2600 km met de camper gereden met hellingen tot ongeveer 24%.
De camper is uitgerust met een 9V-ZF automatische versnellingsbak en had oorspronkelijk 140 pk. Het totaal gewicht van de camper varieert met belading meestal tussen de 3350 tot 3500 kg.
De camper had altijd vrij veel moeite met het rijden op cruisecontrol, tijdens het rijden op de Franse snelwegen met hellingen tot ongeveer 5 tot 7 procent had de camper de grootste moeite om de snelheid op cruisecontrol constant te houden. in de normale power stand zakte de camper bij hellingen van 5% wel van 100 naar 90 km/uur bij het rijden op cruisecontrol. Daardoor reed ik eigenlijk altijd op de power stand, waarbij de schommeling in snelheid tijdens rijden op cruisecontrol wat kleiner werden. De camper voelde altijd "log"aan
Na de "Massimo tuning" is de rijkarakteristiek van de camper op alle fronten.
De camper voelt nu niet meer "log" aan, eigenlijk is de karaktertrek nu duidelijk dynamisch geworden.
De stijging van het koppel van 350 Nm naar 430 Nm is indrukwekkend.
Met de extra 80 Nm koppel past het koppel voor een maximaal gewicht van de camper nu prima bij elkaar.
De power stand gebruik ik nu alleen maar meer tijdens echt steile bochtige binnenweggetjes.
De karaktereigenschap van de versnellingsbak past nu perfect bij elkaar. ook tijdens cruisecontrol zakt de camper bij hellingen van 5-7% op cruisecontrol niet meer dan ongeveer 3 km terug bij een snelheid van 100 km/uur.
Ook in stadsverkeer is de rijkarakteristiek aanzienlijk verbeterd.
tevens is het gevoel van veiligheid veel beter omdat je sneller kunt inhalen en gemakkelijker meerijdt met het overige verkeer.
Het enige nadeel wat ik kan bedenken is een lichte verhoging van het verbruik van ongeveer 5% gedurende onze vakantie van 2600 km naar Bretagne.
Dit laatste is verklaarbaar door het gebruik van de toegenomen dynamiek

Hans Grooteboer

Na de fantastische ervaringen met de Squadra tuning van de Fiat 500c van mijn vrouw was het nu tijd om onze camper te laten tunen. Uiteraard weer bij een echte tuner: Squadra!

Stephan heeft de tijd genomen om de optimale software te ontwikkelen voor onze Ducato met 9-traps automaat en de standaard 140 pk. Het was het wachten waard! Het door ons gekozen Massimo pakket zorgt voor een prachtig koppel van 430 Nm (standaard 350) bij slechts 2000 toeren. Vanaf de eerste meters van de proefrit is duidelijk dat de rijeigenschappen er goed op vooruit zijn gegaan. De sterk verbeterde gasrespons zorgt ervoor dat we zijdezacht vertrekken en direct het gevoel ervaren met een grote personenauto op pad te zijn ipv een kleine vrachtwagen. Wat een verschil!

Op weg naar de snelweg wordt mijn enthousiasme alleen maar groter. Na iedere rotonde pakt de motor perfect op, ook bij lage toeren. Het invoegen op de snelweg verloopt zoals ik dat met mijn personenauto gewend ben. Aan het eind van de invoegstrook is mijn snelheid moeiteloos gelijk aan het overige verkeer en is soepel invoegen een eitje. Als we een rond de 100 km/u rijdende vrachtauto willen inhalen valt weer de perfecte gasrespons op. De 9-traps ZF bak schakelt zijdezacht en soepel versnellen we naar de linkerbaan. Inmiddels zijn we dik in de illegale snelheden aangekomen en zoeken we de rechterbaan weer op.

We lopen even door de 3 rijmodi heen. ‘Eco’ voor wie terug wil naar 140 pk maar wel met die lekkere gasrespons. ‘Normaal’ voor 185 pk en ‘Power’ voor snellere schakelovergangen. Die laatste stand gaat ons zeker in de bergen van pas komen of gewoon lekker als je een sportieve bui hebt.

Inmiddels zijn we een aantal weekenden op pad geweest en ben ik nog steeds even enthousiast als op dag 1. Zijn er dan echt geen nadelen te benoemen? Toch wel! Het valt mij op dat mijn vrouw nu steeds wil rijden. Dat doet ze perfect maar zorgt er wel voor dat ik moet genieten vanaf de bijrijdersstoel.