Resultaten

  • Stage 1+3: Race Mode schakelen
  • Stage 2+3: Schakelmomenten N verplaatst naar A
  • Stage 2+3: Schakelmomenten D verplaatst naar N
  • Stage 2+3: D-mode met mildere Race Mode schakelmomenten
  • Stage 2+3: Eliminatie van opschakelen rondom 50 km/u in D
  • Stage 2+3: Minder heftig terugschakelen bij krachtig remmen

Kwaliteit

Squadra Tuning is een gerenommeerd en gerespecteerd chiptuningsbedrijf gespecialiseerd in het softwarematig tunen van auto’s uit de FCA groep. Door deze specialisatie zijn wij uitstekend op de hoogte van alle technische aspecten. Wij ontwikkelen de motormanagement software vanuit onze technische kennis, jaren lange ervaring en zijn realistisch over wat wel en niet mogelijk is qua koppel- en vermogenswinsten. Wij onderscheiden ons door kennis, kwaliteit en no-nonsense instelling. Ook onze persoonlijke aandacht voor de klant wordt zeer gewaardeerd.


Prijs en aanvraag

  • Squadra ZF8HP stage 1 tuning
    € 390 ,-
  • Squadra ZF8HP stage 2 tuning
    € 490 ,-
  • Squadra ZF8HP stage 3 tuning
    € 590 ,-

Neem contact op

Ervaringen

Dick uit Nederland

Op een regenachtige decemberdag in 2024 was het tijd om mijn nieuwe Veloce eens verder te verwennen met een Squadra kuurtje.

De eerder opgedane ervaring met mijn vorige Giulia diesel waren al fantastisch.
Maar een echte benzine veloce was toch hetgeen ik écht wilde.

En nu wilde dan ook alles naar wens. Dus: sportuitlaat er onder en dan nog een motor en bak tuning van Squadra!

Nadat alles in orde was gemaakt en de proefrit met Stephan mij al met knikkende knieën uit de auto deed stappen, waren de volgende maanden een mooie gelegenheid zelf wat kilometers te maken met de getunede Giulia .

En wat een verschil! Zo hoort een Giulia Veloce te zijn!

De motor en bak zijn zo mooi op elkaar afgestemd nu. Toerental zakt amper meer naar beneden, oppakken van versnellingen gaat sneller, de motor loopt mooier, en, en,…

De Giulia is nu écht een feest om te rijden zoals ze altijd heeft moeten zijn.

Super blij dat ik dit heb laten doen. En respect voor de techniek en denkkracht die jullie erin hebben gestoken om tot zo’n mooi tune-product te komen!
Hele grote dank! ??

Jacob uit Nederland

SUPER!

Wat een wereld van verschil.
Het was doorgaans al een snelle auto door de Massimo Tuning, maar nu beleef ik het veel meer.
De auto is meer bij de les. Geen twijfel bij schakelen, bijvoorbeeld bij een rotonde afremmen en weer door willen. Vroeger was dat soms ff wachten. Nu gaat ie gelijk.
De N stand hoort nu echt bij de auto als daily driver.
De D stand is echt Dynamisch, de reactie op het gaspedaal is fenomenaal. Voor als je een nog grotere glimlach wil dan anders.

Wederom een stukje topwerk afgeleverd!

Mart uit Nederland

Om maar meteen met de deur in huis te vallen….Het resultaat is werkelijk verbluffend!

Het voelt alsof het extra koppel en vermogen van de eerder verrichtte Massimo tuning nu pas echt tot zijn recht komt.

Ik vond aanvankelijk na de Massimo tuning de gasresponse in de N stand te traag. Ook schakelde de bak naar mijn gevoel te snel naar een hogere versnelling waardoor het toerental te laag werd. Als je dan wat gas gaf duurde het even voordat de bak reageerde. De Giulia voelde dan wat sloom aan. In de D stand daarentegen vond ik hem weer wat te fel.

Dit alles is nu na de tuning van de ZF versnellingsbak voor mijn gevoel precies hoe het hoort te zijn. In de N stand is de bak voldoende alert. Ik hoef niet meer steeds terug te schakelen. In de D stand is de auto supersnel, blijft hij lekker in de toeren maar rijdt hij toch “smooth.” Voor mijn gevoel is de driveability wederom sterk verbeterd. Ik ben geen techneut en kan het niet anders uitleggen.

Hoe dan ook, Stephan heeft weer fantastisch werk verricht! . Echt een aanrader!

Dimitry uit Griekenland

Het is geweldig hoe de auto nu rijdt. In de A stand is het lekker relaxed rijden, in de N stand voor normaal verkeer zeer goed en in de D stand is het een feest. Je hoeft niet meer met de hand te schakelen om snel te rijden, de versnellingsbak voorspelt welke versnelling je nodig hebt, het is geweldig..
Als je me de hand schakelt voel je echt de klap in je rug tijdens het opschakelen. Ik heb het idee dat het schakelen ook soepeler gaat...

Je hebt zeer goed werk gedaan....

Niels

"We zijn nu een tijdje 'onderweg' met onze getunede Giulia 2.0 T, zodat we onze bevindingen goed onder woorden kunnen brengen: jullie hebben een geweldige Alfa nóg geweldiger gemaakt. Met name ook de combinatie met de ZFbak-tuning, maakt de rijbeleving compleet. Waar we voorheen eigenlijk slechts 2 standen (D en N) gebruikten, hebben we nu 3 standen met elk hun eigen (bruikbare) karakter. A voor rustige zuinige stukken rechtuit, N voor 'woon-werk' plezier en D voor de speciale 'veloce' ritten. De laatst genoemde rijmodus is werkelijk fantastisch. Het vermogen gecombineerd met de (nu) buitengewoon alerte ZF-bak is een feest wat iedereen zichzelf met een Giulia 2.0 T zou moeten gunnen. Niet twijfelen, lekker doen en genieten!"

Ronald L.

Ik besloot om de stage 2 versnellingsbak tuning voor mijn Giulia (2022-model) te kiezen. Mijn Giulia is niet voorzien van schakelpeddels.
De standaardinstelling van de versnellingsbak is veel te lui of comfortabel naar mijn smaak. Hij schakelde steeds op constante snelheden naar de hoogste versnelling voor het laagst mogelijke toerental. Verstandig voor een laag brandstofverbruik, maar niet voor de meer dynamische Alfa-ervaring. De auto moest dringend wat Alfa-DNA in het systeem krijgen en dat is precies wat Squadra Tuning deed. De afstemming transformeerde de auto. Gewoon fijn in A, levendig en actief in N en enthousiast om toeren te maken en heerlijk DYNAMISCH schakelend(met hoofdletters) in de powerband in D. Het is nu weer een echte Alfa!

Gerard B.

Op 31 oktober 2023 heb ik mijn Alfa Romeo Giulia Q2 (US-model) voorzien van de ZF8HP versnellingsbak upgrade. Mijn auto was al reeds voorzien van de Chiptuning en de Race Mode knop/functie. Ik rij mijn auto altijd echt warm en schakel dan afhankelijk van het verkeer en de omgeving om naar een van de DNA-R modes. In de D-mode stoorde ik mij erg aan onder andere het ‘abrupt’ terugschakelen. In de N-mode wel heel erg snel in een ’te hoge’ versnelling. Door deze Chiptuning van de ZF8HP versnellingsbak lijkt het wel of ik een andere Giulia heb gekocht. De oude D-mode is nu de N-mode, de N-mode is nu de A-mode en de D-mode, ja die is echt te gek, niet onder de 3000 toeren en schakelt echt precies op en terug op de momenten dat je dat handmatig zou doen. Op de snelweg wordt deze afgeraden om die reden door Stephan. De Race-mode heb ik sindsdien even kort gebruikt maar met het najaar weer beetje tricky. Samengevat, als je denkt dat jou Alfa Giulia pittig genoeg is dan heb je het mis, door deze ‘upgrade’ rijd hij pas echt zoals bedoeld, super response op het gas, op het juiste moment terugschakelen, ik gebruik handmatig niet meer, simpelweg niet nodig.

Stephan en Arianne wil ik hartelijk danken voor de gastvrijheid en koffie en tot heel gauw want ik kom de Performance Logger SD ophalen, niet alleen voor de “performance” maar heel veel handige functies direct beschikbaar van het stuur en een log op SD.