GT 3.2 V6 24v compressor
Deze GT 3.2 V6 24v is een aantal jaar geleden voorzien van een Novitec compressor set. Bij een dergelijk motorische aanpassing is herprogrammatie van het motormanagement vereist. Echter heeft men daar toendertijd niet voor gekozen. Er is gekozen voor een zogenaamde Piggy Bag ECU. Deze gebruikt een aantal signalen van het originele systeem om zo met name de brandstofdoceering te verhogen. Daartoe waren 2 extra injectoren in de inlaat geplaatst welke, wanneer nodig, extra brandstof inspuiten. Deze Piggy Bag ECU had het begeven en, naar het schijnt, ondersteunt Novitec dit geheel niet meer. Reden om onze hulp in te roepen.
De auto ging op de testbank en al snel bleek dat de standaard injectoren niet toereikend waren. Bovendien werd duidelijk dat bij de originele setup de ontsteking onder vollast echt veel te vroeg stond. Dat is dan ook direct het nadeel van een dergelijke Piggy Bag ECU, welke niet in staat is de ontsteking te verlaten bij toepassing van drukvulling. De GTA injectoren maakten plaats voor grotere exemplaren. Met deze aanpassing is het goed gelukt om het geheel naar behoren te laten functioneren.
Uiteindelijk werd er met 0.35 bar extra druk, welke een vast gegeven is voor de setup, 302 pk en 370 Nm genoteerd. Met als kanttekening dat dit gemeten is op een van de warme dagen afgelopen zomer. Dit kwam de inlaattemperatuur ondanks de water/lucht intercooler niet ten goede.