Te hoge inlaattemperatuur van 40 en 55 graden
40 graden
– Onjuiste luchtfilterplaatsing
– Warmere lucht –> minder zuurstof –> onjuist mengsel
– Vermogenverlies in midden toeren en hogere toerengebied.
55 graden
– Onjuiste luchtfilterplaatsing
– Warme lucht –> minder zuurstof –> onjuist mengsel
– Groot vermogensverlies in midden toeren en hogere toerengebied.
Maar er kan nog meer mis gaan, zie hiervoor onderstaande overzicht. Door op de link te klikken wordt zichtbaar wat het effect hiervan is op het koppel en vermogen.
1. Te lage bandenspanning
2. Ontsteking problemen:
a. 4 kleine bougies los gekoppeld
b. 4 grote bougies los gekoppeld
c. 2 grote bougies los gekoppeld
3. Inlaatlengte verstelling defect:
a. Blijft op kort staan
b. Blijft op lang staan
4. Nokkenasverstelling werkt niet
5. Open luchtfilter direct op de luchtmassameter
6. Inlaattemperatuur van 40 en 55 graden
7. 50% defecte luchtmassameter