Inbouwhandleiding B

Voordat u begint met het inbouwen van de Squadrachip moet u een aantal voorzorgsmaatregelen nemen. Ten eerste is het belangrijk dat u de inbouw met schone handen uitvoert. Ten tweede is het belangrijk te weten dat de chip gevoelig is voor statische elektriciteit. Statische elektriciteit kan de chip en de ECU onherstelbaar beschadigen. Zolang u zelf niet voelt erg statisch geladen te zijn is het risico op beschadiging nihil.

De multiconnector maakt u los door twee clips aan weerszijden van de stekker een stukje open te buigen. Vervolgens draait men de clip om, de stekker wordt er zo uit gelicht. Aan de kant van de kabel zit de multistekker in de ECU stekker gehaakt. Voor de 155 geldt dat men eerst de stekker eruit haakt. Zodoende kan men het linker moertje van de ECU beter bereiken.

Hieronder ziet u wat nodig is om de inbouw uit te voeren. Een goede scherpe schroevendraaier, een combinatietang en eventueel een torx schroevendraaier. Sommige ECU’s zitten met 4 extra torx schroefjes dicht geschroefd.

De chip is uitgevoerd met een kopieerbeveiliging. Deze mag NIET verwijderd worden. Zonder deze beveiliging zal de motor NIET aanslaan. Op het bovenstaand plaatje is de kopieerbeveiliging te zien. Deze zit onder de chip gemonteerd.

Schroef wanneer deze aanwezig zijn de 4 torx schroefjes los. Wanneer er geen passende torx schroevendraaier aanwezig is dan lukt dit ook met een inbus.

Buig vervolgens de 3 clips die aan weerszijde van de deksel zitten open met een de combinatietang. Doe dit met beleid want het metaal van de deksel is erg zacht

De 2 clips aan de achterzijde hoeven niet open gebogen te worden. Door de deksel nu aan de voorkant op te lichten worden de achterste twee clips vanzelf open gebogen. Zie de volgende foto. Nu kan de deksel geheel weggenomen worden.

De chip wordt gedemonteerd door met een schroevendraaier voorzichtig de chip aan weerszijde gelijkmatig op te lichten.

Leg de oude chip naast de gemodificeerde chip in de antistatische verpakking. Pak vervolgens de gemodificeerde chip en zet deze op de chipvoet in de ECU. Let hierbij HEEL GOED op de inkeping in de chip en de witte stip op de printplaat of de inkeping in de chipvoet. Deze MOETEN dezelfde kant op wijzen.

Druk vervolgens de chip in de voet

Monteer de deksel weer. Buig eventueel de twee clips aan de achterkant nu helemaal
open met behulp van de combinatietang om de deksel gemakkelijker te kunnen monteren. Buig alle clips weer dicht.

Dit type ECU is voorzien van een mate van zelfaanpassing. Het kan mogelijk zijn dat de auto de eerste kilometers nodig heeft deze aanpassing in te regelen. Deze wordt iedere keer gereset bij het los nemen van de ECU en/of de accuspanning.