Komt mijn getunede auto probleemloos door de APK?

Ja, CO metingen worden verricht onder stationaire omstandigheden. Voor auto’s verkocht na 1 januari 1993 geldt ook dat er een meting (4-gas meting) wordt gedaan bij verhoogd toerental (2500-3000 toeren) maar zonder belasting. Het antwoord is heel eenvoudig. Onder deze omstandigheden is er NIETS veranderd in de afstelling. Er kan dus onmogelijk een verschil ontstaan.

Voor JTD motoren is de roetmeting geen enkel probleem. Bij de JTD motoren sluiten wij standaard de EGR klep af, dit is geen probleem voor de APK.

Het verwijderen van het roetfilter bij JTDm’s Euro5 en Euro6 levert wel problemen op bij de APK. Vanaf 1 januari 2023 wordt de deeltjestellertest ingevoerd. Een JTDm zonder roetfilter komt niet door deze test. Ook een imitatiefilter kan tot problemen leiden.

Onze JTDm tuning levert geen problemen op bij deze test, wij laten de werking van het roetfilter volledig in takt.