Resultaten

  • Stage 1+3: Race Mode schakelen
  • Stage 2+3: Schakelmomenten N verplaatst naar A
  • Stage 2+3: Schakelmomenten D verplaatst naar N
  • Stage 2+3: D-mode met mildere Race Mode schakelmomenten
  • Stage 2+3: Eliminatie van opschakelen rondom 50 km/u in D
  • Stage 2+3: Minder heftig terugschakelen bij krachtig remmen

Kwaliteit

Squadra Tuning is een gerenommeerd en gerespecteerd chiptuningsbedrijf gespecialiseerd in het softwarematig tunen van auto’s uit de FCA groep. Door deze specialisatie zijn wij uitstekend op de hoogte van alle technische aspecten. Wij ontwikkelen de motormanagement software vanuit onze technische kennis, jaren lange ervaring en zijn realistisch over wat wel en niet mogelijk is qua koppel- en vermogenswinsten. Wij onderscheiden ons door kennis, kwaliteit en no-nonsense instelling. Ook onze persoonlijke aandacht voor de klant wordt zeer gewaardeerd.


Prijs en aanvraag

  • Squadra ZF8HP stage 1 tuning
    € 390 ,-
  • Squadra ZF8HP stage 2 tuning
    € 490 ,-
  • Squadra ZF8HP stage 3 tuning
    € 590 ,-

Neem contact op

Ervaringen

Dimitry uit Griekenland

Het is geweldig hoe de auto nu rijdt. In de A stand is het lekker relaxed rijden, in de N stand voor normaal verkeer zeer goed en in de D stand is het een feest. Je hoeft niet meer met de hand te schakelen om snel te rijden, de versnellingsbak voorspelt welke versnelling je nodig hebt, het is geweldig..
Als je me de hand schakelt voel je echt de klap in je rug tijdens het opschakelen. Ik heb het idee dat het schakelen ook soepeler gaat...

Je hebt zeer goed werk gedaan....

Niels

"We zijn nu een tijdje 'onderweg' met onze getunede Giulia 2.0 T, zodat we onze bevindingen goed onder woorden kunnen brengen: jullie hebben een geweldige Alfa nóg geweldiger gemaakt. Met name ook de combinatie met de ZFbak-tuning, maakt de rijbeleving compleet. Waar we voorheen eigenlijk slechts 2 standen (D en N) gebruikten, hebben we nu 3 standen met elk hun eigen (bruikbare) karakter. A voor rustige zuinige stukken rechtuit, N voor 'woon-werk' plezier en D voor de speciale 'veloce' ritten. De laatst genoemde rijmodus is werkelijk fantastisch. Het vermogen gecombineerd met de (nu) buitengewoon alerte ZF-bak is een feest wat iedereen zichzelf met een Giulia 2.0 T zou moeten gunnen. Niet twijfelen, lekker doen en genieten!"

Ronald L.

Ik besloot om de stage 2 versnellingsbak tuning voor mijn Giulia (2022-model) te kiezen. Mijn Giulia is niet voorzien van schakelpeddels.
De standaardinstelling van de versnellingsbak is veel te lui of comfortabel naar mijn smaak. Hij schakelde steeds op constante snelheden naar de hoogste versnelling voor het laagst mogelijke toerental. Verstandig voor een laag brandstofverbruik, maar niet voor de meer dynamische Alfa-ervaring. De auto moest dringend wat Alfa-DNA in het systeem krijgen en dat is precies wat Squadra Tuning deed. De afstemming transformeerde de auto. Gewoon fijn in A, levendig en actief in N en enthousiast om toeren te maken en heerlijk DYNAMISCH schakelend(met hoofdletters) in de powerband in D. Het is nu weer een echte Alfa!

Gerard B.

Op 31 oktober 2023 heb ik mijn Alfa Romeo Giulia Q2 (US-model) voorzien van de ZF8HP versnellingsbak upgrade. Mijn auto was al reeds voorzien van de Chiptuning en de Race Mode knop/functie. Ik rij mijn auto altijd echt warm en schakel dan afhankelijk van het verkeer en de omgeving om naar een van de DNA-R modes. In de D-mode stoorde ik mij erg aan onder andere het ‘abrupt’ terugschakelen. In de N-mode wel heel erg snel in een ’te hoge’ versnelling. Door deze Chiptuning van de ZF8HP versnellingsbak lijkt het wel of ik een andere Giulia heb gekocht. De oude D-mode is nu de N-mode, de N-mode is nu de A-mode en de D-mode, ja die is echt te gek, niet onder de 3000 toeren en schakelt echt precies op en terug op de momenten dat je dat handmatig zou doen. Op de snelweg wordt deze afgeraden om die reden door Stephan. De Race-mode heb ik sindsdien even kort gebruikt maar met het najaar weer beetje tricky. Samengevat, als je denkt dat jou Alfa Giulia pittig genoeg is dan heb je het mis, door deze ‘upgrade’ rijd hij pas echt zoals bedoeld, super response op het gas, op het juiste moment terugschakelen, ik gebruik handmatig niet meer, simpelweg niet nodig.

Stephan en Arianne wil ik hartelijk danken voor de gastvrijheid en koffie en tot heel gauw want ik kom de Performance Logger SD ophalen, niet alleen voor de “performance” maar heel veel handige functies direct beschikbaar van het stuur en een log op SD.