Resultaten

  • Toerenbegrenzer ongewijzigd
  • Temperatuursafhankelijke koppel beperking bij koude en te hete motor
  • Stationair toerental verhoging van 850 naar 900 RPM
  • Dash-pot effect (soepel overschakel zonder abrupte toerentalval)
  • JTD tuning door Squadra Tuning
  • JTD turbo's
  • Type injectiesysteem: Bosch EDC15C7
  • Type EPROM: Flash EEPROM

Kwaliteit

Squadra Tuning is een gerenommeerd en gerespecteerd chiptuningsbedrijf gespecialiseerd in het softwarematig tunen van auto’s uit de FCA groep. Door deze specialisatie zijn wij uitstekend op de hoogte van alle technische aspecten. Wij ontwikkelen de motormanagement software vanuit onze technische kennis, jaren lange ervaring en zijn realistisch over wat wel en niet mogelijk is qua koppel- en vermogenswinsten. Wij onderscheiden ons door kennis, kwaliteit en no-nonsense instelling. Ook onze persoonlijke aandacht voor de klant wordt zeer gewaardeerd.


Prijs en aanvraag

  • Medio tuning
    € 380 ,-
  • Massimo tuning
    € 510 ,-

Neem contact op

Ervaringen

Thomas Hietbrink

Al weer een jaar geleden dat ik mijn alfa 147 jtd uit 2005 (115pk en 185.000 op de klok) heb laten tunen via Squadra. Ik had een aantal redenen de Alfa motorisch te laten aanpassen:

- De auto stootte in mijn beleving erg veel roet uit, de voorgaande eigenaar heeft de laatste 2 jaar rond de 8000 km op jaarbasis gereden en veelal korte stukjes. Zonde.
- De auto voelt continue aan alsof hij zich in moest houden en eigenlijk meer kon.
- De gaspedaalrespons was die van een oude turbo diesel, je trapt het gas half in en de auto gaat al voluit, erg onrustig.
- Ik wilde gewoon meer power maar ook zuiniger kunnen rijden als ik daarom vroeg.

De reden de auto bij Squadra tuning te laten behandelen is kort samen te vatten. 1 van mijn voorgaande auto's, een Punto GT is daar ook onder handen genomen en de auto heeft tot 260.000 km zonder grote problemen getuned rondgeblazen, ook met een C&B Nokkenas die ik via Squadra verkregen heb. Daarnaast vind ik het fijn als ik ergens kom dat ik weet dat er iemand aan mijn Alfa zit die ook echt alles op technisch vlak weet van Alfa's.

In Nunspeet aangekomen zijn eerste alle waarden geanalyseerd om te kijken of de tuning mogelijk was. Er werden geen defecten gevonden en dus ging Stephan aan de slag. Om het roeten te minderen werd eerst de EGR klep afgedicht, een relatief kleine actie die moest tegen gaan dat uitlaatgassen terug de motor ingeblazen werden. Daarna is de computer aangesloten en werden de cijfertjes aangepast. Toen dit gebeurt was kwamen we aan de proefrit toe.

Tijdens het rijden, waarbij Stephan het stuur nam, merkten we direct dat het roeten nog niet afgelopen was, wel was het zeer sterk vermindert ten opzichte van voor het afdichten van de klep. De auto bleek uiteraard wel veel sneller maar ik kon op dat moment zelf nog niet ervaren wat het verschil was. Dat kwam pas op mijn rit naar huis en de 40.000 km die ik tot nog toe gereden heb.

Op de terug weg werd mij pas duidelijk wat de tuning echt gedaan had. Het gaspedaal reageerde veel beter op mijn input, de auto trok heerlijk in de toeren door en tot de 180kmh gaat dit heerlijk door. Het lijkt alsof de Alfa harder trekt naarmate hij hoger in de toeren komt, een beetje als een v6. De harde duw in de rug die je normaliter even voelde is omgezet in een geleidelijk oplopende duw in de rug.

Daarnaast rijdt de auto soepeler in stationair toerental, hij maakt minder lawaai en lijkt meer op zijn gemak. Het verbruik is van 1 op 15,5 voor de tuning naar 1 op 16 gegaan. Als ik echt zuinig wil rijden, wat ik niet vaak doe :-), haal ik de 1 op 17,5. De auto is over het algemeen enorm verbetert qua rijeigenschappen, Alfawaardig wil ik het noemen. Tot op heden is het roeten bij vollast echter nog steeds niet afgelopen, helaas ben ik er niet achter waardoor dit blijft, misschien hoort het zo.

Kortom ben ik zeer content met de tuning. Een kort overzicht van de getallen:

1 stationair eigenschappen - 5 sterke verbetering
2 Oppakgedrag bij wegrijden - 5 sterke verbetering
3 Oppakgedrag bij lage toeren - 5 sterke verbetering
4 Doortrekken in hogere toeren - 5 sterke verbetering (grootste gevoelsmatige verbetering)
5 Brandstofverbruik - 4 verbeterd
6 Algehele beoordeling - 5, de auto rijdt zoals deze eigenlijk origineel zou moeten rijden.

Robert Evers

Zoals beloofd hierbij mijn reactie op het tunen van mijn auto voor op de website.

Het is nu enkele weken geleden dat je mijn 147 JTD 8V getuned hebt. Ik heb met opzet even gewacht omdat ik wel wat kilometers gereden wilde hebben alvorens een oordeel te vellen.

Zoals zovelen was ik ook een klein beetje nerveus voordat ik in Nunspeet arriveerde. Ook mijn JTD was niet meer helemaal nieuw (245.000 km) al ligt er sinds enkele maanden wel een nieuwe, gebruikte motor (100.000 km) in.

Wat volgde was voor mij redelijk abacadabra, al had ik me tamelijk goed ingelezen zal ik maar zeggen ;-). Met andere woorden: Stephan deed zijn hocus-pocusding en niet veel later gingen we op weg voor een proefrit. Stephan het eerste deel achter het stuur en ik ernaast. In het tweede gedeelte reed ik zelf. Op het laatste stuk snelweg wilde ik nog gauw even een paar vrachtwagens inhalen om daarna uit te voegen. Dat leverde meteen een dikke smile op (bij beiden!) door het gemak waarmee dat ging. Yes! Hiervoor deed ik het dus!

In de weken erna leerde ik pas echt wat de Massimo tuning me opgeleverd had. De auto laat zich zoveel prettiger berijden. Het wegrijden in 1e en 2e versnelling gaat een stuk soepeler en vanaf de 3e versnelling trekt hij in één moeiteloze ruk door naar zo'n 170-180 km/u. Veel harder ben ik nog niet gegaan, je weet tenslotte nooit wanneer oom Agent zijn vizier op je gericht heeft. Maar nog steeds verschijnt er een grote grijns op mijn gezicht wanneer ik bij 120 - 130 het gas even intrap. De motor reageert adequaat op het gaspedaal en is absoluut niet meer zo suffig en traag als hij eerst was.

De beoordeling:

1) Stationair loop: kleine verbetering (volgens mij althans, ze loopt nu wat 'stabieler')
2) Oppakgedrag bij wegrijden: een groot verschil. Minder schokkerig dus rustiger wegrijden.
3) Oppakgedrag lage toeren: groot verschil
4) Doortrekken in hogere toeren: groot verschil. Gaat veel soepeler en enthousiaster dan voorheen.
5) Brandstofverbruik: nog geen verschil, sensor moet vervangen worden.
6) Algemene beoordeling: een groot verschil. Het is zoveel meer comfort en vooral FUN!!

Ik heb de samenwerking als zeer prettig ervaren en weet nu al dat ik nog eens bij je aan zal kloppen. Als laatste wil ik nog opmerken dat ik groot respect heb voor jouw kennis en toewijding. Het is een genot om te lezen en te horen hoe jij met jouw vak, levenswerk en liefde omgaat.

Mees Witteman

Inmiddels rij ik alweer 4 weken met de door jou getunede auto in het rond en ik kan je vertellen dat je er een zeer tevreden klant bij hebt!
Zoals je zei kwam ik van ver omdat zowel de LGR klep als de LMM problemen gaven.
Maar ook als ik het rijgedrag vergelijk met de dag dat ik hem kocht dan kan ik alleen maar positief antwoorden op alle punten behalve stationair.

1. stationair - geen verschil
2. oppakgedrag wegrijden - zeer groot verschil
3. oppakgedrag lage toeren - zeer groot verschil
4. doortrekken hogere toeren - groot verschil
5. brandstofgebruik - van 6.2 naar 5.8
6. algeheel - een zeer groot verschil, want ik rij weer met enorm veel plezier over de weg en geen rookpluimen meer

Als ik na ga hoe de alfa reed toen ik hem pas kocht pakweg anderhalf jaar geleden dan zou ik zoiets beoordelen
1. stationair - geen verschil
2. oppakgedrag wegrijden - groot verschil
3. oppakgedrag lage toeren - groot verschil
4. doortrekken hogere toeren - groot verschil
5. brandstofgebruik - geen verschil
6. algeheel - een groot verschil

Vooral het effect van de tuning dat je beschrijft als - op het gas hangen - is wat het rijden veel plezieriger maakt.
Het optrekken voelt veel natuurlijker aan omdat je niet meer de turbo er in voelt springen maar de moter met een veel mooiere lijn zijn vermogen afgeeft.

Kortom, knap werk!

Ik ben blij dat ik de tuning door je heb laten uitvoeren en zal Squadra aanbevelen bij andere Alfa en Fiat rijders.

Davide Todaro uit België

Ik moet zeggen hij rijdt wel heel goed, daarna zijn we nog met 3’n elk apart wat gaan "racen" met de alfa 147, en de andere 2 (die van garage Lodewijckx), waren ook echt onder de indruk van de chiptuning. Niet alleen door de extra power, maar door het beter reageren op gas, stationair hoger toerental, kortom het "soepeler" draaien van de motor, dus ook dat het toerental minder snel zakt, is zoals je zei heel fijn.

Het verbruik heb ik nog niet getest, maar aan de hand van de boordcomputer blijft het gelijk zoals je zei. Hier de beoordeling en tekst voor op uw website. : (sorry voor de lange tekst, knip maar waar je wil)

Ik kan alleen maar beamen wat de andere mensen ondervinden bij het Squadra chiptunen...

Het trekt VEEL beter op!

M.a.w. ik reed al graag met mijn alfa 147 115pk JTD, nu rij ik er nog liever mee... Ik gebruikte deze 147 vooral voor zakelijk gebruik, de Fiat Coupe 20v turbo gebruik ik voor mijn hobby. Dus ik ben wel wat acceleratiekracht gewoon, en ik moet zeggen, voor een diesel trekt hij enorm snel op en vooral NA het chiptunen heeft hij een soepeler karakter gekregen, waardoor enkel het embleempje achteraan verraadt dat het een turbodiesel.

1) Stationair loop 4) flinke verbetering merkbaar
2) Oppakgedrag bij wegrijden 4) flinke verbetering merkbaar
3) Oppakgedrag bij lagere toeren 4) flinke verbetering merkbaar
4) Het doortrekken in hogere toeren 4) flinke verbetering merkbaar
5) Het brandstofverbruik 2) geen verandering
6) Algemene beoordeling 4) flinke verbetering merkbaar

Opmerking bij 1 en 2 :

Ik geef hem een 4 omdat het gaat over het oppakgedrag, niet enkel op de oppak acceleratie snelheid, de motor draait stationair veel rustiger omdat Stephan deze iets verhoogd heeft, dit moet je gewoon laten doen als hij het vraagt. Als ook het effect dat hij de inspijting trager laat afbouwen zodat de turbo nog op toeren blijft terwijl je schakelt of gas lost. Je merkt dit echt in het schakelgedrag, echt veel beter. Dus ook het oppakgedrag bij wegrijden.
Eerlijk gezegd : het is nu een droomwagen om mee te rijden, terwijl ik dat ervoor enkel zij van mijn coupe.

Zelfs als ik terug denk aan mijn oude alfa 156 2.0 TS.... Ik zou niet meer willen terug gaan naar een 4cylinder benzine... Bij een echte Alfa V6 ligt dat natuurlijk anders ;) (rijdt zelfs heel goed af fabriek). Kortom, geef me maar een alfa JTD getuned door Squadra Tuning ;)

Misschien toch beter maar sparen voor een Alfa GT 1.9JTD 16v die Standaard al 150 paardjes heeft en dan terug naar Squadra Tuning ! Maar eerst dringend langs gaan voor de coupe te Squadra tunen !

Kymo Engelman:Medio tuning

Bijgaand de antwoorden op de door jou mee gegeven enquête.

Vraag: Antwoord:
1) Stationair loop 2) geen verandering
2) Oppakgedrag bij wegrijden 3) kleine verbetering merkbaar
3) Oppakgedrag bij lagere toeren 4) flinke verbetering merkbaar
4) Het doortrekken in hogere toeren 4) flinke verbetering merkbaar
5) Het brandstofverbruik 2) geen verandering
6) Algemene beoordeling 4) flinke verbetering merkbaar

Opmerking:
Ik vind m’n 147 een stuk prettiger rijden, ongemerkt ben je nu vaak echt stukken sneller. Vooral op de snelweg tussen de 110 en de 170 is het nu een genot. Er zijn nog geen nadelen gebleken, enkel voordelen.

Keep up the good work!!

Marvel Torsing

Vrijdagochtend 8 september op weg naar Nunspeet. Toch enigszins bezorgd. "Wat als er iets gevonden wordt waardoor het hele verhaal niet doorgaat?" Maar ja, wat kun je vinden bij een 147 van 2001 met 79000 km op de klok? Allerlei malle verhalen gehoord van collega's die hun TDI-tjes wegbrachten en vrijwel standaard de luchtmassameter moesten vervangen... Maar...., een JTD is natuurlijk geen TDI-tje. aangekomen bij Stephan werd al snel duidelijk dat mijn 147 helemaal tiptoppie in orde was. Wel werd ik erop geattendeerd dat er een modificatie gedaan kon worden aan de aanzuigbuis. Meteen gedaan natuurlijk! De diagnosebox gaf aan dat er kon worden begonnen met het tunen. Eerst werd de "oude" software uitgelezen en hieruit bleek dat de originele software erin stond. Je weet bij een 2e hands auto natuurlijk nooit wat er eventueel al mee gedaan is. Vervogens werd de Massimo software eri air toerental iets verhoogd en Dash pod weggetoverd. Hierna was het tijd voor een proefrit. Stephan ernaast met de laptop op schoot en op naar de snelweg. Vanaf 50 km/u in 5 vol gas erop. Wat een verschil! Oppakken en eraan sleuren als een lier. Geweldig. Na nog een paar tussensprints opnieuw uitlezen en beoordelen. Perfect in orde bevonden, terug naar de werkplaats ter afronding en vrolijk op weg naar huis.

De scores:
1) Stationaire eigenschappen van de motor : Flinke verbetering merkbaar
2) Oppakgedrag bij het wegrijden : Flinke verbetering merkbaar
3) Oppakgedrag bij lagere toeren : Enorme verbetering merkbaar
4) Doortrekken in hogere toeren : Flinke verbetering merkbaar
5) Brandstofverbruik : Kleine verbetering merkbaar
6) Algemene beoordeling : Flinke verbetering merkbaar

Opmerkingen: Roeten is verdwenen. (uitlaat is waarschijnlijk goed schoongeblazen nu) Roetmeting bij de APK was VEEL lager dan toegestaan.

De rustige en informatieve manier van werken heb ik als bijzonder prettig ervaren. Stephan legt uit en laat zien wat er gebeurt. Geen geheimzinnig gedoe zoals je wel eens hoort bij andere "tuners". Hij neemt alle tijd om het perfect in orde te maken. Hulde!

Hans

Bijgaand de antwoorden op de door jou mee gegeven enquête.

Vraag: Antwoord:
1) Stationair loop 2) geen verandering (logisch)
2) Oppakgedrag bij wegrijden 3) kleine verbetering merkbaar
3) Oppakgedrag bij lagere toeren 4) flinke verbetering merkbaar
4) Het doortrekken in hogere toeren 4) flinke verbetering merkbaar
5) Het brandstofverbruik 2) geen verandering
6) Algemene beoordeling 4) flinke verbetering merkbaar

Opmerking:

Voor wat betreft de stationaire loop geen verandering... logisch omdat, als je je dat nog kunt herinneren... je daar niets aan hebt gewijzigd... na proberen bleek dat de motor bij een hoger toerental niet rustiger ging lopen en daarom bij de oude situatie gelaten.

Ik vind het wel fijn dat bij het wegrijden (oppakgedrag bij een lager toerental) de auto niet meteen wegscheurt... Het zorgt voor een rustige rijstijl !!!!

Ik geef de motor gelegenheid om op temperatuur te komen en trap 'm dan zo nu en dan op zijn staart.... heerlijk stabiel doortrekken... ik heb de auto nu een week, heb er inmiddels al heel wat kilometers opzitten en ben erg tevreden. Invoegen, zeker op de snelweg, levert bij medeweggebruikers toch wel verbaasde blikken op... je merkt regelmatig dat ze (typisch Nederlands) toch even gas bijgeven om je het invoegen wat moeilijker te maken maar ja... dan trek ik 'm binnen een paar seconden 20 meter weg....

Stephan, bedankt voor de goede service.. Ik was binnen een uur weer weg maar het contact was erg prettig.

Groet en mocht ik weer een Alfa Jtd kopen dan zie jullie me vast weer

Manolito Peijnenburg

Type Alfa: 147 JTD 115 PK, bouwjaar 2002, massimo tuning.

Vraag: Antwoord:
1) Stationair loop 2) geen verandering
2) Oppakgedrag bij wegrijden 3) kleine verbetering merkbaar
3) Oppakgedrag bij lagere toeren 4) flinke verbetering merkbaar
4) Het doortrekken in hogere toeren 5) enorme verbetering merkbaar
5) Het brandstofverbruik 2) geen verandering
6) Algemene beoordeling 5) enorme verbetering merkbaar

Opmerkingen:

Het is alweer een aantal weken geleden dat mijn auto is getuned, maar ik wilde tot na mijn vakantie wachten met het schrijven van een reactie. Ik heb dan een enorm stuk door Duitsland gereden.

Wat voor mij in het begin wel wennen was, is dat het toerental nu minder snel terugloopt als je het gas los laat. Ik was gewend om op de motor af te remmen, maar in het begin schrik je ervan en moet je toch meer de rem gebruiken. Als je er eenmaal aan bent gewend, dan is het wel fijn. Ik vind de auto nu ook meer als een benzine auto rijden met het voordeel dat je een hoog koppel hebt bij lage toeren.

Al bij de testrit die tijdens het tunen werd gedaan, merkte ik direct de enorme trekkracht! We zaten met 3 mannen in de auto en ik zat nog nooit zo snel aan de 160! De auto blijft trekken tot 180 en daarna gaat het pas langzamer. Op de Duitse autobahn heb ik de topsnelheid getest. De teller kwam net voorbij de 210 en de snelheidsmeter op de Tomtom gaf 204 km/h aan.

Je raakt er wel snel aan gewend. Maar als je dan weer op de snelweg gaat inhalen dan besef je toch weer hoeveel kracht je tot je beschikking hebt. In het begin dacht ik dat de auto veel meer diesel slurpte, maar dat komt vooral omdat je dan continu aan het uitproberen bent! Na een lange rit over ruim 750 km zat ik nog steeds niet op reserve. En daar waren toch zeker stukken bij van 100 km aan een stuk met gemiddeld 170 km/h (helaas moet je soms afremmen voor de Duitsers ;-) )

Ik ben erg tevreden! Ik heb een Alfa 3.0 V6 24v gehad, maar deze diesel die ik nu heb begint toch op bepaalde punten die V6 aardig te benaderen met een groot voordeel dat het verbruik een stuk minder is als een V6! Nu alleen nog het geluid benaderen ...

Frank

Hierbij mijn beoordeling van de Squadra chip tov. de powerbox welke eerst gemonteerd was. Ik rijd nu een week rond met de chip en wilde eigenlijk nog wat langer wachten om ook een beter oordeel over het verbruik te kunnen geven, maar ik ben bang dat het vergelijk tov de powerbox dan nog lastiger is omdat je erg snel gewent bent aan het "nieuwe rijden". Met de powerbox reed de auto eigenlijk prima, hij pakte lekker op onderin en je kon hem doortrekken tot zo'n 4000 giri voordat de puf er echt uit was. Ook tijdens een rollerbank sessie bleek de powerbox daadwerkelijk extra vermogen geleverd te hebben (135pk en 322nm).Uiteindelijk toch maar besloten om te laten chippen omdat ik altijd een vreemd gevoel blijf houden bij zo'n "fopdoos". Naast het chippen is ook de luchtinlaatpijp vervangen voor een 16V exemplaar.

Al tijdens het afstellen merkte ik dat de auto meer vermogen had dan voorheen. Zeker onderin de toeren was de extra kracht goed te merken, bij de powerbox leek er altijd een vertraging in te zitten en nu is er meer "instant power" beschikbaar. Ook 's ochtends merkte ik, zeker de eerste paar dagen, dat hij beter oppakt bij het wegrijden. Wegrijden met alleen de koppeling op laten komen is nu wel erg makkelijk geworden. Wat wellicht mede te danken is aan het iets verhoogde stationaire toerental. De dag na het chippen ben ik met de alfa naar de Nurburgring geweest en heb de auto dus eens flink aan de tand kunnen voelen. Op de autobaan gaat het allemaal net wat makkelijker dan voorheen en ook de topsnelheid is marginaal hoger (208 nu tegenover 203 eerst). Op de ring zelf eigenlijk alleen maar volgas gereden en hierbij geen rare dingen ontdekt aan de auto. Wat me tijdens de rit wel is opgevallen is het afremmen op de motor, dit is nu een stuk minder wat een verbetering is bij het doorschakelen. Het verbruik bij thuiskomst viel me nog alles mee (1 op 13,8) dit heb ik wel eens lager gehad met de powerbox. Ook met normaal rijden is mijn verbruik aanzienlijk verbeterd, nu 1 op 17 waar voorheen 1 op 15,5 heel normaal was. Bijkomend voordeel is de auto nu ook niet meer roet, wat met de powerbox wel het geval was. Al met al dus zeer tevreden over de chip.

Joël Selder van JS Tuning

Een tijdje terug heb ik mijn alfa 147 JTD 8v bij je laten tunen (massimo). Hier ben ik zeer tevreden over en zal je daarom bij deze mijn beoordeling sturen:
De antwoorden op de punten 1 t/m 6:

Stationair eigenschappen van de motor: kleine verbetering
Oppakgedrag bij wegrijden: flinke verbetering
Oppakgedrag bij lage toeren: flinke verbetering
Doortrekken in hogere toeren: flinke verbetering
Brandstofverbruik: geen verschil
Algehele beoordeling: flinke verbetering merkbaar.

Toelichting:
Het eerste dat opvalt is het soepele wegrijden. Waar voor de tuning de motor nog wel eens dreigde af te slaan is het nu bijna een kunst geworden om dit te laten gebeuren. Hij voelt nu echt aanzienlijk sterker vanaf stationair toerental waardoor het wegrijden veel prettiger verloopt. Zelfs als ik al rijdend in de 3e versnelling het toerental helemaal naar stationair laat terugzakken kan ik vol op het gas gaan en toert de motor zonder enige aarzeling soepel op.

De koppel- en vermogenswinst zit in het hele toerenbereik en dat merk je. Het oppakken bij lage en hoge toeren is echt flink verbeterd. Ook merk ik dat ik nu rustig 70 in zijn 5 kan rijden en de motor toch nog redelijk accelereert bij het gas geven. Voor de tuning was dit absoluut niet het geval en reed ik steevast in 4 bij die snelheid. Dat is winst in verbruik en comfort. Het grootste verschil zit hem bovenin het toerengebied. Wat loopt hij nu hard door naar rood, waar eerst bij +/- 3500 de fut er duidelijk uit was. Op de snelweg zit je echt in no time op 180, en dat gaat prima in zijn 5 vanaf 120 km/h. Je voelt wel dat het verloop van de koppelkromme niet drastisch veranderd is, ik bedoel daarmee hij ligt natuurlijk aanzienlijk hoger dan origineel maar de afbouwende lijn na pakweg 2500 zit er nog steeds. Qua roeten zie ik geen verschil, qua verbruik kan ik het volgende melden: Voor de tuning reed ik bijna 1000 km op een tank. Na de tuning was dit zo'n 50 km minder maar met een veel zwaardere rechtervoet. (Je wil natuurlijk het verschil voelen). Nu mijn rijstijl wat rustiger is geworden zie ik eigenlijk nog amper verschil in verbruik, terwijl de prestaties en de driveability zo veel vooruit zijn gegaan. Kortom, een absolute must wat mij betreft!

Een paar filmpjes gemaakt door Joël.

http://nl.youtube.com/watch?v=PMQXtxsm2uQ

http://nl.youtube.com/watch?v=x56upM503FQ

http://nl.youtube.com/watch?v=ij69rfjA2BY

Jo uit Limburg

13oktober 2010. ben ik met mijn 147 JTD bij Squadra Tuning geweest. Het was een aangename tijd bij jullie en de tuning deed de rest. Wij zijn dan via Duitsland naar België gereden. En wat denk je? Na een uurtje blazen werd er een leuke foto van mijn alfa gemaakt. Op dat moment reed ik zeker 40 km te hard, maar dat kon de pret niet drukken. We zijn in ieder geval goed thuis aangekomen. Volgende dagen steeds met de Vento TD onderweg, maar in het weekend natuurlijk met de Alfa. Wat een genot. Zo soepel, zoveel restvermogen. En op de autobaan is het echt fun. Het lijkt wel een turbine, zo mooi rond loopt de motor. Je hebt nooit het idee dat hij hard moet werken. Dit is echt wat ik me ervan had voorgesteld. Een groot compliment. De aanbevelingen op het internet zijn niet overdreven. Met de nieuwe velgen gaat het ook goed (17 inch) Ik ben zelfs aangenaam verrast van de chinese banden. Het had veel erger gekund. Nu nog een frontspoiler en achterbumberspoiler van Cadamuro en een subtiele dakspoiler van Novitec en dan is deze Alfa 147 een snoepje. Ik wens jullie voor de komende tijd goede zaken en zal jullie zeker aanbevelen bij Alfa rijders.