Chiptuning "Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm 190 pk Euro 6D"
De Giulia is alweer geruime tijd op de markt. Maar nog altijd voelt het allemaal als nieuw. De geweldige rijeigenschappen zorgen nog altijd voor het stuurmans gevoel als je met een Giulia onderweg bent. Het is nu duidelijk dat de Giulia voor altijd een blijvertje zal zijn. Net als het origineel uit 1962.
Met ingang van productiedatum september 2018 wordt er van de fabrikant verwacht dat de auto’s aan de Euro 6D norm voldoen. Het grote verschil is dat de emissie volgens een andere rijcyclus wordt gemeten. Voorheen werd dit de NEDC (New European Driving Cylce) test genoemd. Nu heet het WLTP (Worldwide harmonised Light vehicle Test Procedure). De test duurt langer, de gemiddelde snelheid en gevraagde vermogen ligt hoger. En de regels rondom de test zijn zwaarder. Ook wordt er een rij test op de weg uitgevoerd. De grenswaarde voor de uitstoot blijven echter wel gelijk. Met als gevolg dat fabrikanten weer flink aan de bak moesten om aan de emissie eisen te voldoen.
Voor de Giulia diesels betekent dit de introductie van AdBlue en een extra SCRF filter. In totaal beschikt de uitlaat van een diesel nu over een Diesel Oxidatie Catalyst (DOC), een Selective Catalytic Convertor Filter (SCRF), en een Selective Catalytic Convertor (SCR) gecombineerd met een Diesel Partical Filter (DPF) en een Clean Up Catalyst (CC). Heeft u ‘m nog ? Hier komt nog meer. Om dit alles in goed banen te leiden zijn er 1 Lambda sonde, 4 temperatuur sensoren, een uitlaatgasdruksensor, een deeltjes sensor en een NOX sensor gemonteerd.
Wat betekent dit voor ons? Niet heel erg veel eigenlijk. De Giulia JTDm loopt nog net als voorheen als een speer en de prestaties die we voorheen behaalde halen we nog steeds. Kortom 520 Nm en 242 pk.
Optioneel: ZF8HP versnellingsbak tuning
Vanaf februari 2023 zijn we ook in staat de versnellingsbak aan onze wensen aan te passen. Kortom, ZF8HP versnellingsbak tuning.
Wij concentreren ons op schakelmomenten in alle DNA standen en het elimineren van onhebbelijkheden. Alles gericht op meer beleving en meer rijplezier.
Resultaten
- Toerenbergenzer ongewijzigd
- Massimo: Start/stop uitschakeling
- Motortemperatuur afhankelijke koppel beperking bij koude en te hete motor.
- Aangepaste uitlaatgastemperatuur begrenzing
- Aangepaste gaspedaalreactie zowel in N- als in de D-stand.
- Aangepaste SWIRL klep bediening
- Artikel over de software ontwikkeling
- Type injectiesysteem: Bosch EDC17C69
- Optioneel: Race mode
- Optioneel: Remote start
- Optioneel: SGW bridge
- Optioneel: ZF8HP versnellingsbak tuning
Kwaliteit
Squadra Tuning is een gerenommeerd en gerespecteerd chiptuningsbedrijf gespecialiseerd in het softwarematig tunen van auto’s uit de FCA groep. Door deze specialisatie zijn wij uitstekend op de hoogte van alle technische aspecten. Wij ontwikkelen de motormanagement software vanuit onze technische kennis, jaren lange ervaring en zijn realistisch over wat wel en niet mogelijk is qua koppel- en vermogenswinsten. Wij onderscheiden ons door kennis, kwaliteit en no-nonsense instelling. Ook onze persoonlijke aandacht voor de klant wordt zeer gewaardeerd.
Prijs en aanvraag
-
Medio tuning
€ 490 ,- -
Massimo tuning
€ 590 ,-
Ervaringen
Er zijn nog geen ervaringen gedeeld voor de "Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm 190 pk Euro 6D". Deel als eerste uw chiptuning ervaring voor de "Alfa Romeo Giulia ". Dit kan door een e-mail te sturen naar info@squadra-tuning.nl. Wij plaatsen vervolgens uw ervaring zo spoedig mogelijk op de website.